Felhasználható tárgy: Wing Talisman, Key of Chorus
Boss: nincs
Titkos küldetés: nincs
Kékkő töredék: 1
Animáció: Miután Nerot és Kyrie-t foglyul ejtette Sanctus és megszerezte a Jamatot, azt Agnus a démonok világának kapujához viszi, és kinyitja. Aztán Fortunában elszabadul a pokol: megnyílik a kapu, démonok seregei támadnak az emberekre. Egy megbújt csapatot azonban megment egy páncélos és harcba keverednek a démonokkal. Megérkezik Sanctus a szoborral együtt és a szokásos dumáját adja elő. Eközben a központban maradt Dante útnak indul vissza Fortunába, hogy rendet tegyen, mint ahogy mindig :D
Agnus: Kölcsönözd füleid és agyaraid. Pusztítsd el ezt a világot, hogy az igazi utópia megszülessen - döfi a Jamatot a kapuba, mire az kinyílik. - Az ítélet nap elérkezett!
Fortunában megnyílik a kapu, az ártatlanokat démonok ezrei támadják meg. Egy csapat embert páncélosok mentenek meg, majd keverednek harcba a démonokkal. Eközben megérkezik Sanctus a felélesztett Megmentővel.
Sanctus: Ne féljetek! A Megmentőnk eljött hozzánk, hogy átadja a megváltást! Meg kell bánnunk és örülni a még el nem érkezett világnak - és a Megmentőből pusztító fényt hív elő, amivel legyilkolja a démonokat.
A központban maradt Dante megtapsolja, majd elindul, hogy rendet tegyen.
Dante: Csekély előadás egy vén szartól, akárcsak te!
Mivel Nero fogságba került, Dante veszi kézbe a dolgokat. A megszokott felszerelését és a már hármas játékban látott négy alapstílust (Trickster, Swordmaster, Gunsliger és Royal Guard) használja, és annyival jobb, hogy a játék során alkalmazhatód mind a négyet, csak váltogatnod kell. A Neroval gyűjtött vörös gömbök és Proud Soul-ok most átkerülnek Dantéhoz. Szerelkezz fel az elején, majd induljon a démonvadászat.
Ott kezdesz, ahol Dante és Nero legutóbb összecsaptak. Kezdetben öld meg az ellenfeleidet és törd össze, amit lehet vörös gömbökért. A gyűlésterem felé menve először jobbra akár elvégezheted a titkos küldetést (azt, amikor az eltűnős padlón kellett a Kék kő darabhoz jutni). Ha Neroval nem tudtad/akartad megcsinálni, tedd meg Dantéval.
Animáció: A Scarewcrovoknak egy nagyobb, testesebb és hatalmas pengéjű változata érkezik. Egyet Dante, mint aki baseball meccsen lenne, elüt, neki a többinek, kissé szétverve a berendezést.
Öld meg őket, hogy kinyíljon a járat. Gyűjtsd be a gömböket és haladj tovább. Egy valami még: ezeknél az ellenfeleknél, ha legyőzted őket, figyelj arra, hogy a fegyverük felrepül és ez árt neked, hogy rád esik.
Visszajutottál a lifthez. Nero ide használta fel a Wing Talismant utoljára, de te most ismét aktiválod és lemész a lifttel. Elindulsz, de hirtelen megszólal a vészjelző. A hely tíz perc múlva felrobban, ha nem sietsz. Ugorj le. Ha körbenézel, találsz egy Arany Gömböt. Aktiváld a rúnakapcsolót, hogy a ketrec leereszkedjen. Öld meg ellenfeleidet, és hagyd, hogy felvigyen. Törd össze a vörös gömböket adó kristályt, és minden mást vörös gömbökért, aztán siess tovább.
A forgó pengés terembe jutottál. Leszakad alattad a rács, de semmi gond. Lezárul az az oszlop, ahol Nero hagyta a Key of Chorus-t (az idő és tér lassítót). Öld meg ellenfeleidet, hogy megszerezhesd a Key of Chorus-t. Ezzel azonban annyira bezavartad szerencsétlen pengék működését, hogy meghibásodtak :D Vagyis nyugodtan fel mehetsz, nem kell tartanod attól, hogy megsérülsz. Szegény Nero mit össze nem szenvedett vele :D A lézerekhez jutottál vissza :P. Használd a Key of Chorus-t és juss át a lézereken, majd menj ki az ajtón.
Visszajutottál a központ kezdeti részére. A lézerek nem működnek - szerencsére, - de várnak téged és minden járat lezárul. Győzd le ellenfeleidet. Ha megnyílt a járat, ne menj még ki. Miért? Emlékszel az Agnus szobájába vezető útra? Találtál Neroval egy piros Combat Adjudicatort. Menj, törd össze és szerezd meg a Kék kő darabot (32/24.). Most mehetsz kifelé, mielőtt a nyakadra omlik minden.
Animáció: Dante szerencsésen kiért, de szemtanúja lesz a robbanásnak. Ide már többet nem kell jönni, mivel a járatot is letörte a robbanás. Mennyibe fog kerülni az újjáépítés? XD
Innentől már nem kell tartanod semmitől. Az erdőig meg se állj, de azért törj össze mindent vörös gömbökért.
Animáció: Talán még a játék kezdete előtt pár nappal vagy órával (ki tudja). A Devil May Cry irodában vagyunk, ami jóval rendezettebb, mint az eddigiekben vagy az animében (de ebbe most ne menjünk bele). Dante mellett nem csak Trish, de a harmadik játékból ismert Lady is itt van :D
Dante: A Kard Rendje? - kérdezi pizza evés közben.
Lady: Igen. Ismered őket?
Dante: Bocs, vallásos és nem keveredem.
Lady: Ez egy egyházközség, ami Fortuna város kastélyában ülésezik. Azt hiszem, az egyetlen, aki hallott volna erről, nagy érdeklődést nyújthat eziránt.
Dante: Mint te - nevet rajta.
Lady: Pontosan. Szóval mennyit tudsz Spardáról?
Dante? Nos, attól, amit én kalkulálok, sok zűrzavar van ott.
Trish-re néz, aki csendben ül az asztalon, hallgatja őket és falatozza a pizzát.
Lady: A történet szerint, Sparda, mint feudális úr, szolgált a városban még régen - sétál el az asztaltól. - Akik ma ott élnek, igaz legendának tekintik és imádják őt. Akár egy istent.
Dante: A vezérük egy démon, s olyan, mint Isten? - kérdezi, levéve az asztalról a lábait.
Lady: A békés imádatat nem lehetett elítélni. De az igazi gond az a Rend. Az utóbbi időkben ámokfutás volt, démonokat fogtak és néhányan beleszóltak a munkámba.
Dante: Hm, talán nyitok egy állatkertet. :D
Lady: Nemcsak démonok. Démoni fegyverrel harcolnak, akárcsak te.
Dante: Jól van akkor, egy múzeumot - elvenné a pizzát, de Lady nem adja. Feladja. - Szóval mi van?
Lady: Nos, mi van ha a szándékuk szabálysértők és kétség kívül ördögi terv van a színjátékuk mögött?
Dante: Hát akkor, szerzek valami elfoglaltságot és... Trish!