Animáció: Úgy fejeződött be az előző küldetés, hogy Nero szétverte dühében a padlót. Most úgy vág bele, hogy pont éri a fát, ami elkezd korhadni és széttörni. Ezzel lenyílik a híd és mehetünk tovább.
Indul el a hídhoz. Ahogy kijöttél, vedd fel a zöld gömböt és menj a liftbe. Animációban látható, hogy Mephistok támadnak Nerora. Érkezik egy újabb ellenfél, aki kis híján megsebzi, de kivédi. Az irányítás megkapásakor intézd el őket, majd menj a lézeres részhez. A járat el van zárva, neked pedig egy rúnakapcsolóhoz kell jutnod. Lassítsd le a lézereket, juss el a kapcsolóhoz, aktiváld, hogy az akadály lejöjjön. Ugorj le, a gödörben vedd fel az Elrejtett vörös gömböket, majd menj egészen a hídig, bár a kulcskamrában meg is ölheted ellenfeleidet. Ha nem akarod, lassítsd le az időt és menj vissza az előcsarnokba.
Menj át a hídon, majd az ajtón. Ismét lézereken kell átjutnod, csak ezek most - ahogyan az előcsarnokban - vízszintesen mozognak alul, középen és felül. Lassítsd le, majd juss át, de gyorsan. Ahogy átértél, jobbra az ajtón találsz újabb titkos küldetést.
Hatodik titkos küldetés: Intézd el a Cimera Seedeket, mielőtt rátapadnak a Scarewcrovra. Kétféle képen lehet megcsinálni. A fontosabb az, hogy a Scarewcrovot vidd a Cimerák közelőből. Az egyik: fogd és vidd a domb tetejére a Scarewcrovot, majd öld meg a Cimerékat. Vagy használd a Gyro Blade-et. Ha megvan, vedd magadhoz a Kék kő darabot (32/20.).
Menj tovább. Egy nagy forgó szerkezethez jutottál. Ugorj le. Találsz egy oszlopot, ami most lezárul, de ellenfeleid leölésével megnyílik. Használd fel oda a Key of Chorus-t, amitől lelassul az idő és a tér. Megvan, hova kell menni, juss fel gyorsan, mielőtt lejár az idő. Ha sikerült, menj át az ajtón. Öld meg ellenfeleidet, törd össze, amit lehet gömbökért, és persze a vörös gömböket adó kristályt, majd menj az oszlophoz. Ha itt felugrasz Roulette Spint és Air Hike-ot (duplaugrást) használva, újabb Kék kő darabot (32/21.) találsz. Menj fel a lifttel.
Abba a terembe jutottál, ahova korábban Agnus berontott, miután először harcoltunk vele. Lezárulnak a járatok, de öld meg ellenfeleidet. Menj tovább. Mielőtt bemennél az ajtón, végezd el a következő titkos küldetést.
Hetedik titkos küldetés: Aki először csinálja, annak nagyon nehéz. Az erdő részen látott eltűnős padlón kell haladnod. Nem egyszerű, mert a padló mellett a Mephistokra is figyelned kell és ha leesel, kezdheted elölről. Ha mégis ügyesen sikerül megoldanod, magadhoz veheted a Kék kő darabot (32/22.).
Szerelkezz fel, ha szükségét érzed és menj át az ajtón.
Animáció: Nero most abba a szobába jutott, ahol korábban Sanctus feltámadt. De egy nem várt vendéggel találkozik: kedvenc démonvadászunkkal, Dantéval, aki már várta.
Dante: Mi tartott olyan sokáig?
Nero: Te... Mit keresel itt? Felejtsd el, nincs erre időm.
Továbbmegy, félre is löki Dantét az útból, de feltartja.
Dante: Még rám se.
Nero letámadja, de kitér minden ütése elől. Megragadja a kezét.
Dante: Szóval vágjak a közepébe.
Nero felé irányítja a kardját, hogy saját magát üsse meg, de a falba repíti.
Dante: A kardért jöttem.
Nero: Mire célzol? - kérdezi és felölti démoni alakját.
Dante: Az valójában a bátyámé volt - mondja, majd előveszi a kardját. - Add vissza és tovább engedlek, kölyök.
Nero: Kölyök? Nos... Ha ilyennek látsz, azt gondolom, jól szét fogom rugdosni a segged.
Csapást mér Dantéra, de az elugrik előle.
Dante: Ó, hasznod ütés. Vegyél példát a felnőttektől.
Nero sietne tovább, de Dante elé ugrik. Szándékosan akarja, hogy ne állítsa meg Sanctus-t és szabadítsa ki Kyrie-t? Harcolni akar? Hát legyen.
Nem írom le, mire figyelj. Volt három játék, bőven kiismerhetted Dantét, bár a harmadik játékban volt először a négy alap stílus, de ezeket sorra váltogatja és Vadászpuskája is van. Légy óvatos.
Animáció: Ha sikerült, Nero még harcol Dantéval. Kiüti démonvadászunk kezéből a Rebelliont, de a döfése elől kitér. Sőt, fejen pöcköli és a földre esik. Elkapja a kardját, majd rászegezi Nero nyakára és megtapossa a démoni karját.
Dante: Lehiggadtál már, kölyök? - kérdezi, de Nero nem válaszol. - Na mi van? Mi ez a nézés?
Nero: Olyan, mintha a kezdetektől csak játszottál volna velem - feleli.
Dante elsétál tőle, míg Nero feláll.
Dante: Azt a kardot arra használták, hogy elválasszák a világunkat a démonoktól. Nem vagyok képes hasonló erőt birtokolni. Családban maradt.
Nero: Szükségem van erre.
Dante: Akkor tartsd meg.
Csak így odaadja neki?
Dante: Most, hogy nyugodt és jó vagy... na indíts!
Nero megtartja a kardot és tovább indul, hogy megállítsa Sanctus-t és kiszabadítsa szerelmét. Dante még megállítja.
Dante: Hé! Mi a neved?
Nero: Nero. Te meg Dante, igaz? Nem rossz név - ezzel tovább megy.
Dante: A tiéd sem.
Figyeli, ahogy Nero megy tovább, míg egy csupasz fenék nem takarja el a képet. Gloria érkezett meg. Dante nevet egy nagyot. De miért?
Dante: Illik rád ez a királyi megjelenés.
Gloria: Hatást keltek vele.
És ledobja a ruhát. Jé, egy rég nem látott ismerős: Trish. Ki ne emlékezne rá a debütáló részből?
Trish: Biztosan el akarod engedni?
Dante: Igen. Gondolom, el tudja viselni a terhet.
Trish: Tudom, ez nem az én dolgom. De elég csúnya ez.
Dante: Nos, ha a kölyök elcseszi, akkor elég szétrúgnom a seggét.