Ott folytatód, ahol előzőleg abbamaradt. Menj be, törj szét mindent vörös gömbökért és folytass utad. Látható, hogy hamarosan a központba érsz, már csak méterek és néhány ellenfél választ el. Bejátszásban látható, hogy az előző küldetéskor megjelent új ellenfelek, a Blade-ek rátámadnak a páncélosokra, de egy újabb, egy nagyobb hatalmú megjelenik és egyetlen vágással végez velünk. Persze, hogy ránk marad a többi. Intézd el őket, majd menj be a központba.
A központ: Egy nagy csarnokba jutottál. Törd össze a padokat vörös gömbökért. Ha a bejárattól jobbra felmész, a sarokban Devil Start találsz, itt fent előre menve Elrejtett vörös gömböket. A másik oldalon Combat Adjudicatort, amit Neroval törhetsz össze és juthatsz újabb Kék kő darabhoz (32/18.). Indulj a járaton tovább, míg nem találsz egy újabb fát, amit el kell korhasztani.
Animáció: Ez a fa körbefont egy hidat. Nero hiába nyomogatja a gombot, nem emelkedik le, be van akadva. Kénytelen más utat keresni. A csarnokban azonban nem csak hogy lézerek léptek működésbe, de megnyílt egy járat.
Ott, ahol állsz, duplaugrással ugorj oda, így nem kell feleslegesen átverekedned magad a lézereken.
Kulcskamra: A lépcsőn feljőve egy kamrába jutottál. Beljebb menve ellenségbe botlasz, de te átküldöd őket a másvilágra. Emellett, ahogy bejössz, animációban megfigyelhető, hogy mögötted az átjáróban ugyanolyan lézer jelenik meg, mint az előcsarnokban, csak ez gyorsan mozog. Ellenfeleid leölésével menj az oszlophoz és egy kis bejátszásban megfigyelheted, hogy Nero elvesz onnan egy tárgyat, a Key of Cronus-t. A kamra közepén kiemelkedik valami. A most felvett tárggyal azt tudod csinálni, ha megütöd, akkor lelassítod magad körül a teret és az időt néhány másodpercre. Ezzel a lézereket is, amiken gyorsan át tudsz jutni, ha nem időzöl ott. Használd hát és menj át a lézerek között. Ha nem mész még át, de látod, hogy az elszürkült kép úgymond hangyásodni kezd, akkor sietned kell, vagy el se indulj, mert ínaktivá válik a szerkezet és ismét gyorsabban megy a lézer.
A következő teremben ahogy haladsz előre, a russzalka jelző jelzi, hogy egy kisebb gödörben Elrejtett vörös gömböket találsz. Találsz egy piros Combat Adjudicatort, de te csak foglalkozz a rúnakapcsolóval. Üsd meg, és egy ketreclift leereszkedik. Menj be, de lezárul. Ellenfeleid leölésével feljebb jutsz egy szinttel. Ha körbe nézel, akkor szemet szúr neked egy kék kő darab. Ahhoz kerülnöd kell egyet, de erről máris. Gyere ki a liftből, aktiváld az időlassított és indulj el a lézerek között tovább. Sajnos nem tudod átugrani a kerítést, a lézerek között kell elmenned. Menj a liftbe, öld meg ellenfeleidet. Hagyd, hogy felvigyen a lift. Felérve megvan, merre kell menned. Látsz egy Divine Statue-t, de ne arra menj, hanem a másik felnyílt ajtón. Miért? Leesel ugyan, de ha elmész hátra, megszerezheted a Kék kő darabot (32/19.). Könnyebb, ha Stringerrel jutsz el érte, mert nem csak, hogy a ketrec lépcsőjére jutsz. de onnan vissza is tudsz menni, ha ügyes vagy. Igen, csak sajnos megint mehetsz felfele, mégpedig lentről. Ha visszajutottál a Divine Statue-hoz, szerelkezz fel és menj be az ajtón.
Agnus szobája: Az őrült tudós szobájába jutottál. Menj előre.
Animáció: Nero nézelődik a szobában, míg a hidat fenntartó fa felett egy üvegbe zárva nem látja meg Kyrie-t. Nincs eszméleténél. Agnus is megjelenik, akit azonnal kérdőre von, hogy mit tett vele, de Agnus kiprovokál egy harcot.
Agnus: Hát eljöttél.
Nero: Mit tettél Kyrie-vel?! - vonja kérdőre.
Agnus: Miért nem nézed meg és jössz rá? De ne várakoztass meg, mert nem leszek finomabb, mint legutóbb.
Nero: Ha meg kell öljelek, hogy megmentsem Kyrie-t, akkor hadd szóljon!
Főellenfél: Angelo Agnus
Ebben a formában Agnus képes a hatodik küldetéskor látott kardokkal támadni téged, de ugyanúgy rád küldi őket. De azokat a falban úszkálókat is rád küldi, szóval légy óvatos, mert kettőt fog, forog vele és árthat neked, ha nem vigyázol. Emellett, ha zöld aurát enged ki magából, elszívja a démoni erődet. Küld még rád Tűzgolyókat. Ha pedig elkap, változz át, mert elszívja az életerődet.
Animáció: Ha végeztél vele, lehordja és megfenyegeti, hogy megöli, de Nero csak gúnyolódik. Akkor már nem vicces a helyzet, amikor a páncélosok megjelenek és Nerora támadnak. Sanctus is megjelenik páncélosban, aki parancsra utasítja Agnus-t és magával viszi Kyrie-t. Nero igyekszik kiszabadítani, de csak a nyakláncát tépi el, Sanctus pedig elviszi a lányt. Nero erre dühében összetöri a padlót.
Agnus: Átkozott! ÁTKOZOTT! Megöllek! Meg foglak ölni! - fenyegetőzik.
Nero: Csak ennyit tudsz? Azt hiszem, ideje megszabadítanom téged a szenvedéseidtől.
Agnus letámadná, de megjelenek a páncélosok és Nerora támadnak. Sanctus is nemsokára feltűnik.
Agnus: Őszentsége! - hajol meg.
Sanctus: Ennyi elég, Agnus. Menj és készülj fel az aktiválásra.
Agnus: Máris - ezzel elmegy,
Sanctus a páncélosokkal szenvedő Nerot figyeli, majd Kyrie-re nézz. Nero észreveszi, hogy Sanctus magánál tartja az ájult Kyrie-t. Elindul, hogy megmentse, de persze, hogy feltartják. Amikor túl jut végre rajtuk, még a kardját is kiverik a kezéből, nem érdekli, felugrik, hogy elérje őket.
Nero: Enged el! Kyrie!
Kyrie: Nero.
Nem sikerül. Éppen hogy csak a nyakláncát éri el és tépi le. A páncélosok azonnal padlóra teritik.
Sanctus: Valóban Sparda erejének leszármazottja vagy - mondja, majd elviszi Kyrie-t.
Nero dühében átváltozik és a rátapadt ellenfeleket mind leveri. Ránéz a nyakláncra, amit még a játék elején ajándékozott Kyrie-nek. Térdre roggyan, majdnem megerednek a könnyei, dühében pedig szétveri a padlót.