|
DmC DEVIL MAY CRY
DMC Debiru Mei Kurai
デビル メイ クライ
2013
Műfaj: Akció, Kaland, Hack & Slash. Sci-fantasy, Fantasy,
Korhatár: 18 éven felülieknek
Fejlesztő: Ninja Theory
Kiadó: Capcom
Rendező: Tameem Antoniades
Producerek:
* Esiró Motohide
* Alex Jones
Forgatókönyvíró: Tameem Antoniades
Zeneszerző:
* Noisia
* Combichrist
Játékmód: Egyszemélyes
Platformok:
PlayStation 3, Xbox 360
* WW: 2013. január 15.
* JP: 2013. január 17.
Microsoft Windows
* AU: 2013. január 24.
* WW: 2013. január 25.
PlayStation 4, Xbox One
* WW: 2015. március 10.
|
Magyarítás: van
Magyar nyelvű kiadás: nincs
Kiegészítők:
* Costume Pack (2013)
* Weapon Pack (Bundle, Bone, Golden, Samurai) (2013)
* Bloody Palace (2013)
* Vergil's Downfall (2013)
* Definite Edition (2015)
|
<<< Vissza a DmC Devil May Cry adatlapjára
Hasonló címmel lásd itt:
A DmC: Devil May Cry egy angol-japán koprodukcióban készült akció-kaland Hack & Slash videojáték, ami az ötödik, de újrainditott része a franchise-nak, melyben a karaktereket, a történetet és részben a játékmenetet újragondolták. A játékot a Capcommal együtt az angol Ninja Theory fejlesztette Unreal Engine motorral. A játék 2013 januárjában jelent meg Windows-ra, PlayStation 3-ra és Xbox 360-ra. A klasszikus részekhez hasonlóan Hack & Slash típusú, ugyancsak a kardpárbajokra fókuszál, az alapfegyverek mellett szerezhetők be újak.
Az újrainditott rész egy kitalált városban. Limbo City-ben játszódik, melyet Mundus tart rettegésben, miközben meg akarja ölni Sparda fiát, Dantét. Dante egy démon-angyal hibrid, szüleit Mundus gyilkolta meg. A történet során megismeri Katet, egy ember nőt, aki egy Rend nevű szervezetnek dolgozik, valamint annak maszkos vezérét, Vergilt. Dante itt is a kardpárbajokra fókuszálva igyekszik megállítani ellenfeleit.
A játékot a 2010-es Tokyo Game Show keretein belül mutatták be. A Capcom ötlete volt a teljes újragondolás, ami a játékosok körében vegyes fogadtatásban részesült. A játékmenetet ennek ellenére megtartották olyannak, mint amilyen a klasszikusban népszerűvé vált. Dante újraalkotása negatív fogadtatásban részesült, a kritikusok a játék kiadása után pozítivan értékelték. Továbbá a játékmenetet és a történetet.
2014 decemberében jelentette be a Capcom, hogy 2015 márciusára a nyolcadik generációs konzolokra, PlayStation 4-re és Xbox One-ra kiadják a játék Definite Editionját, amit a QLOC portolt át.
Játékmenet
A játékos Dantét irányítja. Elődeihez hasonlóan harmadik személyű, nem rögzített kamera előtt játszódik, de az forgatható. Az analógkar enyhe tolásakor a karakter sétál, teljes toláskor fut. Ugyanúgy képes ugrani, a második Devil May Cry-hoz hasonlóan vetődni vagy oldalra gurulni. A játék nem tartalmaz túlélő-horror elemeket, tárgyakat nem használunk. Dante alapfegyverei ezúttal is a Rebellion kard és az Ebony & Ivory lőfegyverek. Újdonság, hogy démoni és angyali fegyvereket képes használni: előbbi piros, utóbbi kék színű. A játék során több fegyver beszerezhető. Vannak a játék során olyan elrejtett és összetörhető helyek, melyekhez a szükséges fegyvert később szerezzük be, így majd vissza kell térnie a játékosnak.
Az életerő- és démoni erő csík ugyanott található meg. A sérüléseket Zöld Gömbökkel, valamint Gyógyító Keresztekkel lehet helyreállítani. Kék kő darabkákat vagy Gömböket nem gyűjtögetünk. A vörös gömbök száma a jobb felső sarokban, felette a Fejlesztési pontokkal található meg. A Stílusmérő a jobb felső sarokban. A játék automatikusan ment. A történet során több fajta erős és brutális ellenféllel kell megküzdeni: láncfűrészes, kardos, szárnyas ellenfelek és főellenfelek szintén vannak.
A harcokat alatt démoni és angyali, s lőfegyverekkel harcolunk. Megtalálható természetesen olyan is, ami hasonló az Ifrithez, vagy Nero Devil Bringeréhez. Stílusosan harcolunk, melyek D-től SSS-ig rangsorolnak: Dirty!, Cruel!, Brutal!, Anarchic!, Savage!, SSadistic!!, SSSensational!!!. Itt is, ha megszakad a támadás vagy Dante megsérül, a mérő visszaesik. Minden küldetés végén rangsorolja a Stíluspontot, az időt, a teljesítményt, a felhasználható tárgyak használatát, amiből levon, valamint az elhalálozásokat és a démoni erő használatát.
Újdonság, hogy a játék során beszerezhetők különböző Kulcsok, melyekkel a Titkos Küldetést nyitó ajtókat nyithatjuk. A Titkos Küldetések teljesítésekor Healt Cross Fragmentet kapunk, melynek négy darab kigyűlésekor Healt Cross-t kapunk, ezzel egy egységgel megnövelhető az életerő csík. A kinyitott Titkos Küldetések a Menüből is elérhetők. Továbbá a küldetések különböző pontjait megtalálhatók Elveszett lelkek, melyeket ha felszabadít a játékos, bonusz pontokat és vörös gömböket kap. Később Dante képes magára ölteni a démoni alakját, amivel lelassítja maga körül az időt és a teret.
Itt is megtalálható a Divinite Statue, ahol a Fejlesztési pontokkal fejlesztheti a játékos a képességeit vagy fegyvereit, de vörös gömbökért cserébe vásárolhat Tárgyakat. A négyhez hasonlóan itt látható animációban a fejlesztett képesség és a gombkiosztás.
Cselekmény
Bővebben: Vergil krónikái (képregény)
Fejlesztések
A játékot a 2010-es Tokyo Game Show keretein erősítették meg, s hogy a Ninja Theory fogja fejleszteni, de közös megegyezéssel más irányból mutatják be. Bár a Devil May Cry 4 jól teljesített az eladásokban, mégis újraindították, figyelembe véve az eddigi játékok eladását.
A Ninja Theory kreatív rendezője, Tameem Antoniades kijelentette, a DmC harci rendszere teljesen más lesz, mint amit annak idején a DMC szülőatyja, Kamija Hideki megalkotott. Alex Jones vezető producer versenybe akart szállni a PlatinumGames-szel a játékmenet és a történet elmesélése miatt. Kerültek olyan elemek a játékba, amik korábban a szériában sose voltak. A játék helyszínét, Limbo City-t a korábbi Devil May Cry játékok inspirálták, miszerint ha ellenfél jelenik meg, lezárul a tér. Rahni Tucker harcrendszer tervező azt mondta, aki mostanában (2011-ben akár) ismerkedik a szériával, nehéz megérteniük a klasszikus Devil May Cry játékok rendszereit, melyekben többféle készségek és fegyverek vannak. Úgy tervezte meg a harcokat, hogy vonzó legyen, könnyen elsajátítható és kidolgozottabbak kombókat tartalmazzon.
A játék nagy része 2012 áprilisában elkészült, a Capcom segítette a Ninja Theory-t az utómunkálatokban. A harcrendszerben főleg, hogy a levegőben kaszabolást még látványossá tegyék. A kilencventagú fejlesztő csapatban tízen voltak csak Capcomos fiúk. Míg a második játéktól a rendezésért felelős Icuno Hideaki csak felügyelte, Jones és Esiró Motohide gyártóként működtek együtt. Azt akarták elérni, hogy az újraindítót rész jobban megfeleljen a klasszikus DMC játékosainak.
A Ninja Theory játékainál a DmC az első, aminek történetét Tameem Antoniades írt. Dante megalkotásával kapcsolatban az eredeti játékból akartak meríteni, de a Capcom azt mondta, változtassanak rajta. Míg a klasszikus Dante japános, a DmC Dantéja nyugatias megjelenést kapott. Antoniades végül reálisnak tartotta, ha Christopher Nolan Dark Knight című filmjéből inspirált.
Az Xbox Magazine-nak Jones elmondta, halálos fenyegetéseket kaptak a széria drasztikus változtatása és újraindítása végett. Antoniades reagált erre, miszerint nem változtatnak meg semmit, de a játékmenet hasonló lesz az eddigi Devil May Cry játékokhoz. 2011 novemberében megjelent egy bemutató videó és újabb koncepciós rajzok.
2012 májusában a Capcom kijelentette, 2 millió példányt szeretnének eladni. A zeneszerzők ezúttal a Noisia és a Combichrist elektronikus zenékkel zenélők feleltek. A játék demója 2012. november 20-án jelent meg.
Fogadtatás
Fogadtatás
Kritikusok szavazatai
|
Kritikus |
Pont |
GameRankings
|
(X360) 86.33%
(PS3) 85.75%
(PC) 85.10%
|
Metacritic |
(X360) 86/100
(PS3) 85/100
(PC) 85/100
|
IGN |
(PC/X360) 8.9/10
(PS3) 8.5/10
|
1UP.com
Eurogamer
Famitsu
Game Informer
GameSpot
GamesRadar
GameTrailers
VideoGamer.com
|
A
8/10
34/40
9/10
8/10
4/5 stars
9/10
8/10
|
Kiadások előtt
A játék első bemutató videója után számos negatív kritikát kapott a játék Dante megváltoztatása és a sorozat drasztikus újraindítása miatt. Még a széria szülőatyja, Kamija Hideki is hasonló véleménnyel volt, akinek hiányzik az a Dante, akit még annak idején a Team Little Devils csapattal dobtak össze. Az 1UP.com és a GamesRadar oldalak a demo játékmenetét és humorát élvezetesnek találták, míg a GamesRadar optimista volt arról, hogy a megjelené befolyásolja a franchise-t. 2012-ben az egyik legjobban várt játékok listájára felkerült a játék. Szeptemberben Alex Jones azt mondta, a korábban negatívan értékelt dolgok a játékkal kapcsolatban pozitívvá váltak. Reuben Langdon, aki hangját adta a harmadik játék óta Danténak, szintén negatívan reagált az új Dantéra, de pozitív benyomást keltett, s arra ösztönözte a rajongókat, próbálják ki.
Kiadás
A DmC Devil May Cry pozitív kritikákat kapott főleg a kritikusoktól. A GameRankings és Metacritic az Xbox 360-as verziót 86.33% és 86/100, a PlayStation 3-asat 85.75% és 85/100, míg a PC-s verziót 85.10% és 85/100 pontokra értékelték.
Pozitiv értékelések
A legtöbb kritikus a történetet, a grafikát és a játékmenetet dicsérte.
Jose Otero, az 1UP.com egyik szerkesztője szerint a történet sikeresen kombinálódott a játékmenettel. Dicsérte a játék jól irányított átvezetőit. Rugalmasnak nevezte a harcokat. Rich Stanton az Eurogamertől szintén. Otero továbbá a Ninja Theory-t dícsérte, amiért eltűntette Dante régi és elhanyagolt személyiségét, s olyan játékosnak tekinti, aki megközelíthető. Azt mondta, ez az új Dante friss és fantáziadús. Santon ugyanúgy pozitívan értékelte Dante újratervezését
Ryan Clements az IGN-től hasonló véleménnyel volt, bár a kampány hosszát túl rövidnek találta. Szerinte a harcrendszer a legintelligensebb volt, a kombinált harcrendszert, a játék vizualitását szintén dicsérte. Úgy gondolja, hogy Dante újratervezése a játékosok számára vonzó.
Joe Juba a GameInformertől szintén a játékrendszert, a grafikáját és a játékmenetet dicsérte. Ryan Taljonick a GamesRadartól a főellenfeleket dicsérte, de nem tartotta elég viccesnek őket.
Negatív értékelések
Ryan Taljonick a GamesRadartól a játék kampányát kritizálta, mondván, ez egy kihagyott lehetőség a DmC számára. Rich Stanton a játék platformját, amit unalmasnak talált. Továbbá a főellenfelek elleni harcok kialakítását, ami nagy csalódást keltett számára. Ryan Clements a játék kameráját, Chris Schilling az újratervezett Dantét, mivel szerinte hiányzott belőle az ikonikus karakter tulajdonságaiból.
Eladások
A Capcom abban reménykedett, hogy az év végi pénügyei bejelentéséig 2 millió példány gazdára lel, de csak 1.2 millió volt. Japánban az első héten 116 ezer példány kelt el, s felkerült így a toplistákra. Az Egyesült Királyságban szintén elérte a helyet, de a Devil May Cry 4 értékesítéseihez képest csak az egyharmadát. Ázsiában nem övezte nagy érdeklődés a játékot, mint ahogy a Devil May Cry 4-et. A játék eladásával ennek ellenére elégedettek voltak.
2015 szeptemberében a Capcom közzétette, nagyon boldogok a Definite Edition eladásával. 2016 júniusára 1.8 millió példány kelt el az eredeti verzióból. 2020-ban a Capcom hivatalos honlapján 2,4 millió eladott példányt regisztráltak.
Saját írás, lopás esetén Feketelistás vagy
| |
|
|