Fríssek és hírek

Megnézem

Tudnivalók
Megnézem
Csevegő
Megnézem
Elérhetőség
Megnézem
A Devil May Cry iroda
Megnézem
Cserélek veletek, Chatben kérhetek
Megnézem
Mindent a Devil May Cry-ról
Megnézem
A klasszikusok és a reboot
Megnézem
Az anime és a régen várt mozifilm
Megnézem
Alkotók, színészek, egyebek
Megnézem
Magyarítás, képregény. manga, mentések
Megnézem
Írott, képes és videós végigjátszások
Megnézem

 
 
DEVIL MAY CRY
Debiru Mei Kurai
デビル メイ クライ
2001-máig

Műfaj: Hack and Slash, Beat 'em Up, Dark fantasy, Akció, Kaland, Horror, Shounen, Gothic, Dráma, vígjáték
Téma: démonok, vér, erőszak, pisztoly- és kardpárbajok, alternatív világ, párhumazos világ, jelen, természetfeletti
Korhatár: 16 éven felülieknek
Megalkotta: Kamija Hideki

Fejlesztő: Capcom (klasszikusok)
Ninja Theory (reboot)
Kiadó: Capcom

Kiadás éve: 2001-2015
Eredeti Platform: PlayStation 2
Platformok:
PlayStation 2
PlayStation 3
PlayStation 4
Microsoft Windows
Xbox 360
Xbox One

Első játék: Devil May Cry (2001)
Legutóbbi játék: Devil May Cry 4 Special Edition (2015)
Spinoff: DmC: Devil May Cry (2013)

Magyar nyelvű kiadás: nincs

Magyarítás:
* Devil May Cry 3: Dante's Awakening
Devil May Cry 4
DmC: Devil May Cry
Adathordozó: DVD
Játékmód: Egyszemélyes
Multiplayer: nincs
<<< Vissza a Főoldalra
 
 
A Devil May Cry (デビル メイ クライ, Debiru Mei Kurai, magyarul Sírhat a démon) egy japán akció-kaland Hack & Slash médiasorozat, melyet 2001-ben a Capcom videojáték gyártó inditiott útjára és Kamija Hideki alkotta meg. Eredetileg a Capcom másik siker sorozatának, a Resident Evilnek terveztek folytatást, de a fejlesztés másfelé terelődött, így született meg a franchise. A sorozat Hack & Slash típusú játék akcióval, kalanddal és túlélőhorror elemekkel. A videojátékok mellett mobiljátékok, képregények, mangák, novellák, zenealbumok, animesorozat, DVD-k, koncepciós rajzok, akciófigurák, poszterek és újságcikkek jelentek meg. Továbbá a rajongók által írt fanfictionok és zenei videók.
 
A 2001-ben kiadott első rész után további három és egy reboot rész érkezett 2013-ig. 2015-ig 14 millió példány kelt el széria részeiből. Platinum-díjat nyert el. A videojátékok PlayStation 2-re, Ps3-ra, PS4-re, Xbox 360-ra, Xbox One-ra és PC-re jelentek meg. Később érkeztek gyűjtemények, mobilos játékok és speciális kiadások.
 
KEZDETEK
 
A Capcom másik sikeres franchise-ának, a Resident Evilnek készült volna a folytatása, csakhogy teljesen más irányba terelődött a történet és a játékmenet, így a projektet nem törölték, hanem megszületett a Devil May Cry. Máig a Resident Evil kistestvéreként emlegetik.
 
Miután kiadták a Resident Evil 3-at, Kamija Hideki létrehozta a Team Little Devil csapatot és tervezni kezdték a franchise negyedik részét. A korai kutatási és fejlesztési munkák egy spanyolországi és angliai látogatás folyamán kezdődtek, ahol várakat fényképezgettek a játék környezete miatt. Azonban radikális változás elé került a fejlesztés, másfelé terelődött. Ahelyett, hogy elvetették volna ezt az ötletet, megtartották, és született meg az első Devil May Cry játék. Kapott ez is kis- és nagy ellenfeleket, rejtvényeket, és a tárgyakért való öt-hat szoba átjárást, vagyis túlélőhorror element. Ezt is ellátták This Game Contains Scenes Of Violence And Gore-al (Ez a játék erőszakot és vért tartalmaz) és You Are Dead (Halott vagy) felirattal. 2000. november 17-én megerősítették, hogy a játékot Kamija Hideki rendezi, Mikami Sindzsi pedig producerként tevékenykedik.
 
2001. augusztus 23-án Japánban, csak PlayStation 2-re került kiadásra az első Devil May Cry videojáték. Kétmillió példány talált gazdára, pozitív fogadtatásban részesült, így neki álltak a folytatásnak, csakhogy azt már nem Kamija és a Team Little Devil csapat fejlesztette. A második rész 2003-ban érkezett, ismét PS2-exkluzívként. Vegyesen fogadták. Időközben az első és második videojátéknak érkezett képregény változata.
 
2005-ben érkezett egy előzményeket bemutató harmadik rész PlayStation 2-re, melynek a következő évre Special Edition változatát is kiadták PS2-re és PC-re, melyben extrák vannak, és a főhősünk testvérét is irányíthatjuk. A harmadik videojátéknak ráadásul mobiljátéka és egy előzményeket bemutató két részes mangája érkezett.
 
2007-ben érkezett egy tizenkét részes animesorozat a WOWOW és a Madhouse jóvoltából, amit 2007 júniusa és szeptembere között mutattak be. 2009-ben az első videojátékot tervezték kiadni PlayStation Portable-ra, de ezt végül törölték. Ráadásul élőszereplős mozifilm is tervben volt, de ebből se lett semmi.
 
2008-ban érkezett a Capcom eddigi utolsó része, a Devil May Cry 4 PlayStation 3-ra, Xbox 360-ra és PC-re, ami az eladásokban majdnem hárommillió példányt könyvelhetett el. Ez a része szintén megjelent mobiljátékban és érkezett egy illusztrációs novellája.
 
2012-ben ismét hírül adták, hogy a Resident Evil mozifilmeket is gyártó Screen Gems fog filmet készíteni, de egyenlőre ebből sem lett semmi. Bejelentésekor még a Screen Gems angol wikipédiás adatlapján fel volt tűntetve a Megjelenésre váró filmek között, de ma már nincs fent.
 
A franchise tizedik évfordulója alkalmából az első-három részt HD Collectionban adták ki PlayStation 3-ra és Xbox 360-ra. 2011-ben egy új hír alapján új résznek álltak neki, de azt már a Ninja Theory fejlesztette és adta ki a Capcommal. Ez egy reboot lett, de nem a klasszikus széria újraindítása, hanem egy teljesen más Devil May Cry készült el, amit kezdetben negatívan fogadtak, de a kiadáskor már vegyesen, végül pozitívan. Ez a része Windows-ra, PlayStation 3-ra és Xbox 360-ra jelent meg, továbbá letölthető tartalmak, képregény és mobiljáték. A játéknak letöltető tartalmaként jelent meg a Vergil's Downfall, ami az eredeti játék befejezése után egy időben játszódik.
 
2014 decemberében bejelentették, hogy a rebootnak 2015 márciusára érkezik egy Definite Edition változata az új generációs konzolokra. Volt, aki örült ennek, volt, aki nem. Azonban azoknak, akiknek ez nem tetszett, jó hírként szolgálhatott az, hogy egy időben bejelentették a 2008-ban kiadott Devil May Cry 4, a háromhoz hasonlóan, Special Edition változatát, ami 2015 júniusában érkezett nem csak az új generációs konzolra, de PC-re.
 
JÁTÉKMENET
 
Harcrendszer
 
A Devil May Cry a gyors és magas stílusú harcokra fókuszál; harcokkal érhetünk el magas stíluspontot és rankot, melyeket különböző kombókkal hajthat végre a játékos addig, míg sérülés nem éri. Kardokkal és lőfegyverekkel végezhetjük ki ellenfeleiket. Hack & Slash-féle a játék, tehát a levegőben is lehet kaszabolni vagy lőni őket.
 
Stíluspontok
 
A harcokat és minden küldetést Stíluspontokba rangsorolja a játék. A Stíluspontok az első-két játékban D-től (legrosszabb) S-ig, a harmadiktól a rebootig SS és SSS van - minden részben majdnem mindegyik szó más szó kezdőbetűjeként jelenik meg. Változó ugyan, de minden videojátékban főleg az időt, a kombó számokat, a begyűjtött vörös gömböket, a tárgyak használatát és a sérüléseket, a rebootban már az elhalálozásokat és a Devil Trigger használatát is beleszámolja.
 
Nehézségi szint
 
A franchise tartalmaz Könnyű, Normál, Nehéz és annál nehezebb szinteket, a negyedik játéktól ezek meg vannak nevezve, habár korábban is lett más ilyen, mint a Dante Must Die vagy a Heaven or Hell. Az első videojáték Új Játék nyomásakor Normalon kezd, de ha a játékos a harmadik küldetésig elhalálozik, átvált Könnyűre.
 
Karakterek
 
Az első videojátékban csak a főhőst, Dantét irányítjuk. Egy nehézségi szint kijátszása után a játékos magára öltheti extra ruhaként a főhős édesapja, Sparda ruháját.
 
A második részben az újonnan érkezett és eddig utolsó szereplésével bemutatkozott Luciát is irányíthatjuk, de kijátszott extra ruhaként magunkra ölthetjük az első részből ismert Trish-t és a főgonosz, Arius egyik segédjét, a Secretary-t. és természetesen Dantét.
 
A harmadik részben Dante mellett a Special Editionban irányíthatjuk annak bátyját, Vergilt. Továbbá kijátszható és magára öltheti a játékos a félvérek édesapja démoni alakját Dantéval, Vergil pedig az egyben látott Nelo Angelo alakját, ami Devil Trigger módban alkalmazható. Dante egy kijátszott nehézségi szint után magára öltheti édesapja démoni alakját.
 
A negyedik részben Dante ezuttal rövid játszhatóságot nyújt, a legtöbb küldetést az új karakterrel, Neroval játsszuk. A játék Special Editionjában ugyanezeket a pályákkat Trish-sel, Lady-vel és Vergillel is játszható, ahogy a Bloody Palace-ban mind az öt karakter.
 
A rebootban az új Dantét, ennek letölthető tartalmában, a Vergil's Downfallban Vergilt irányíthatjuk. Vergil kapott a Definite Edition változatba saját Bloody Palace-t.
 
Kamera
 
A klasszikus játékok külső, néhol rögzített, néhol a karaktert követő és átváltó kamera előtt játszódik. Az első és második részekben a játékos nem tudja forgatni a kamerát a karakter körül, de a továbbiakban már képes. A rebootban nincs átváltó kamera.
 
Ellenfelek
 
Minden játékban más kisebb és nagyobb ellenfél tűnik fel. Ezek az ellenfelek emberi vagy állati kinézetűek, nemtől és fajtól függetlenül minden feltűnik. Vannak olyanok, akiket egy mitológiai lényről alkottak meg - ezek inkább a harmadik és negyedik játékban lévőkről mondható el. Egy kis vagy nagy szörny nem tűnt fel több videojátékban, egyedül Sargasso, Griffon és Phantom, akik az első és másodikban is feltűntek.
 
Fegyverek
 
A fegyverek között vannak alap lő- és küzdőfegyverek. A harmadik és negyedik, valamint a rebootban, ha legyőzzünk egy nagyobb ellenfélt, démoni fegyvert kapunk. Az egyesben és kettesben vannak küldetések, ahol csak úgy fel lehet venni ezeket. Típustól (jég, tűz, szél, villám) és fajtól (kard, nunchaku, lőfegyver, gránátvető) függetlenül bármilyen lehet. Az egyes játékban a menübe kellett lépni azért, hogy fegyvert váltsunk, de a kettestől kezdve akár harc alatt is megtehetjük - de csak a lőfegyverekkel. Előnye a lőfegyvereknek, hogy korlátlan munícióval vagyunk felszerelkezve. A hármas játékban ugyanakkor egyszerre csak kettő lő- és démoni fegyvert vihettünk magunkkal Dantéval, ezeket a játék kezdete előtt vagy az Isteni szobornál lehetet kicserélni, de Vergillel bármikor válthatunk a három fegyvere között (Jamato, Beowulf és Force Edge), mivel neki csak ennyi van. Ugyanakkor a négyesben Dante az összes főellenféltől megszerzett fegyvereket az alapokkal magával viheti. Fejleszteni ezeket a Vörös gömbökkel lehet, de minden vásárláskor drágulnak. Ha már nincs ott az ára, azt a fegyvert vagy képességek nem tudjuk tovább fejleszteni, maximumra van. A negyedik játékban a Proud Soulokkal lehetett nem csak a fegyvereket, a képességeket is fejleszteni.
 
Pályák
 
Mind az öt játék küldetésekből áll, a kettes kivételével címekkel és feladattal ellátva - és ezek mellett titkos küldetéseket is találunk. A kettesben ezek a titkos küldetések Titkos Szobákként vannak feltűntetve. A kettes és a reboot játék kivételével a többiben vannak olyan küldetések, ahol nem egyszer fordulunk meg. A harmadik játék Special Editionjában a Titkos küldetéseket Vergillel is teljesíthetjük. A negyedikben pedig adott, hogy mely Titkos küldetéseket kivel érdemes teljesteni Nero és Dante szemszögéből. Vergillel, Trish-sel és Lady-vel nem minden Titkos küldetés érhető el.
 
Életerő
 
A karakter életerő csíkja a bal felső sarokban található meg. A teljes életerő zölden van, sérülések esetén ez pirosig megy le, de nem lesz kihatással a játékosra és a célzásban sem akadályozza. Ha elfogy, a karakter meghal, és ha rendelkezik Arany Gömbbel a játékos, automatikusan feléled és folytathatja. Sérülés esetén a játék alatt begyűjthető Zöld Gömbök (Green Orb) vagy Vital Star  - ami kicsiben és nagyban megtalálható - segítségével javíthatunk rajta, de a démoni alakunk aktiválásával szintén. Minden újabb küldetéskor az életerő ugyanannyi, amennyivel befejeztük az előzőt. A játék alatt négy Kék kő darab begyűjtésekor egy Kék Gömböt kapunk, ami megnöveli az életerő csíkot. Ez a Gömb az Isteni Szobornál megvásárolható bármikor, Vörös Gombért cserébe. A rebootban az életerő csík mellett megjelenik Dante és Vergil profilképe. Az egyes játékban Dante halálos kivégzésben halhat meg, ha a életereje piroson van és nagyon minimális.
 
A kisebb ellenfelek életerő csíkja csak a második részben volt látható, a főellenfeleké mindig ott van. Az egyesben a képernyő legtetején, a továbbiakban alul.
 
Gömbök
 
A játékok alatt Vörös, Zöld, Fehér, Kék, Lila és Arany Gömböket lehet begyűjteni, kicsiben és nagyban. A zölddel helyreállítható a sérülések, a vörösekkel vásárolhatunk, a fehér teletölti a démoni erőnket, az Arany pedig csak akkor alkalmazható, ha elhalálozunk a játék során. A Kék Gömbbel egy mezőnyi életerő csíkot kapunk, ehhez négy kék kő darabkát kell begyűjteni, a Lilával pedig a démoni erő mérő hossza növelhető. A negyedik játék Special Editionjában az öt karakter egybe gyűjti a vörös (esetleg zöld és fehér) gömböket, valamint a Proud Soul-okat.
 
Mentés
 
A játék Checkpointot csinál, amikor áthaladunk az ajtókon vagy egy főellenféllel harcot indítunk, esetleg ha meglátogatjuk az Isten Szobrot - elhalálozáskor innen folytatódik. A küldetéseket mindig az elejéről kezdjük, menteni közben lehet. A rebootban a jobb felső sarokban megjelenik egy fehér kör, ilyenkor Checkpointtal ment.  A negyedik rész Special Editionjában nincs mentés blokk, automatikus mentés van.
 
Devil Trigger
 
Csak a videojátékokban volt elérhető, bár egyes információk szerint Dante az animesorozat befejező epizódja végén alkalmazta a nagy harc alatt. Csak Dante, Vergil, Trish, Lucia és Nero alkalmazták ezt, mivel ők rendelkeznek démoni erővel. Ekkor démoni alakban vannak, amivel gyorsaságot, a sérülések helyreállítását és repülést alkalmazhatunk. A negyedik videojátékban a gyors futást nem alkalmazhattuk ezzel. Fegyvertől függ az alakunk. A harmadik részben Dante stílusokat használ és adott, hogy csak a Nevan segítségével tud olyankor repülni, hol ott a kettesben Lucia és ő is kristály segítségével tudtak, az egyesben az Alastor segítségével, és ha megvásárolta azt a képességet. A Super ruhával korlátlanul használhatjuk a Devil Triggert.
 
Tárgyak
 
Hamár a Resident Evil kistestvére és a horror műfajba is beletartozik, túlélőhorror elemeket kapott, mint amikor egy ajtónyitásához szükséges kulcsért vagy emblémáért öt-hat szobán, esetleg a ház másik oldalára kell menni, miközben ellenfelekkel és csapdákkal kell szembenéznie a játékosnak. A játékok során kulcsok, emblémák, kristályok, fegyverszerű vagy ékszer kinézetű tárgyak segítségével nyithatunk ki ajtókat a továbbjutáshoz. A karakterek mellesleg korlátlan helyet visznek magukkal.
 
További fejlesztések
 
A játékokban főleg a kombók és a támadássorozatok között történtek változások. Az első-két részben például rövid ideig úszhatunk, a kettesben oldal- és hátra szaltót csinálhatunk. A másodikban rúghatunk a levegőben, akár pofán a szárnyas ellenfeleket.
 
A szériában először a harmadik játékban kaptunk Stílusokat (Trickster, Gunsliger, Swordmaster és Royalguard), ami még a negyedikben is feltűntek. Ezek mellett a harmadikban kettőt megszereztünk: ezek a Doppelganger és a Quicksilver. Pluszban, amikor Vergillel játszottunk, ő egyetlen stílusként használta a Dark Slayert, de Dante is a negyedikben, miután megszerzi a Jamatot. A hármasban csak egy stílust játszhat a játékos egy küldetés alatt (Dantéval). A negyedikben feltűnt Nero nem használja ezeket, vagy hasonlókat.
 
A Bloody Palace először a kettesben volt alkalmazható, a továbbiakban, még a rebootban is elérető, bár utóbbi DLC-csomagban tölthető. Ez egy minijátéknak felel meg, ahol mindössze az ellenfeleket kell ölni, és hogy magasabb pontszámmal teljesítsen a játékos, el kell jutnia az utolsó pályákig - természetesen élve. Ha meghal, automatikusan összegzi, mennyi idő telt el, mennyi gömböt gyűjtöttünk, meddig jutottunk, kivel (gondolom).
 
A FRANCHISE TÖRTÉNETE
 
Kronológiai rend szerint nem úgy van a történet, ahogy megjelentek a videojátékok. A Devil May Cry 3 az első, aztán a Devil May Cry, az animesorozat, a negyedik rész, végül a kettes. A reboot egy teljesen saját világú.
 
A médiában megjelent részek sorrendben.
 
videojáték x manga, képregény x film, sorozat x gyűjtemények
 
2001 Devil May Cry
2003 Devil May Cry 2
2003 Devil May Cry Volume 1
2003 Devil May Cry 2 Volume 2
2005 Devil May Cry 3: Dante's Awakening
2005 Devil May Cry 3 Manga
2006 Devil May Cry 3: Special Edition
2006 Devil May Cry 5. évfordulós gyűjtemény
2007 Devil May Cry (animesorozat)
2008 Devil May Cry 3 (mobiljáték)
2008 Devil May Cry 4
2008 Devil May Cry 4 Deadly Fortune (novella)
2011 Devil May Cry 4 Refrain (mobiljáték)
2012 Devil May Cry HD Collection
2013 DmC Devil May Cry
2013 DmC: The Eye of Dante (mobiljáték)
2013 DmC: Devil May Cry: The Chronicles of Vergil (képregény)
2015 DmC Devil May Cry Definitive Edition
2015 Devil May Cry 4 Special Edition

Klasszikus széria

A Devil May Cry 4 Special Editionban a főesemények előtt néhány évvel Sparda idősebbik fia, Vergil Fortunába ment, hogy felderítse a Kard Rendjét, majd távozott, miután elvégezte dolgát.
 
Az előzményeket bemutató harmadik részben Dante egy még névtelen irodában tölti a délutánt, amikor meglátogatja egy Arkham nevű férfi, aki üzenetet hozott bátyjától. Miután legyőzte a rátámadt démonokat, elindul a toronyba, a Temen-Ni-Gruba, melyet egyszer édesapja már elzárt. A toronyba érve számos veszély és csapda vár rá, mindemellett új női társa érkezik, Lady. A torony tetején megküzd Vergillel, de alulmarad, és úgy tűnik, megölte, felébred benne a démoni énje és ereje. Órákkal később felébred és elindul megállítani Vergilt és Arkhamot. Az új harc döntetlenül végződik, Arkham pedig kinyitja a kaput, majd megszerzi Sparda kardját és erejét. Otthagyja a triót meghalni, Vergil a mélybe zuhan, és Lady is követi, ha Dante nem kapja el. Dante sikeresen eljut a démonok világába és megküzd Arkhammal, de egymaga a félvér ereje miatt kevés, így beszáll Vergil és együttes erővel legyőzik. Az amulettek miatt ismét harcolni kényszerülnek, de ezúttal Dante nyer. A kapu zárul be, Vergil a mélybe vetve magát a démonok világában marad, Dante elmenekül. A tornyon kívül találkozik Lady-vel, akivel leölik a maradék démont, később megnyitja a Devil May Cry irodát.
 
A Devil May Cry-ban egy Trish nevű nő látogat el Dante irodájába. Megtámadja, de visszaveri a támadásait, majd megtudja, hogy apja egykori vezetője visszatért, hogy elfoglalja a világot. A Mallett-szigetre mennek, ahol ismét rengeteg borzalmakkal kell szembenéznie és találkozik egy rejtélyes idegennel. Legyőzi, majd magához veszi az amulett másik felét, és rádöbben, hogy ez az ellenfél a testvére, Vergil volt. Az Alvilágba jutva megtalálja Mundus-t, aki elkapta Trish-t, habár a nő elárulta Dantét, mégis megmentette őt egy majdnem rázúduló sziklatömbtől. Mundus megsebzi Dantét, s amikor újabb csapásokat mérne rá, Trish ellöki ezek elől és őt találja el a lövés. Holtan esik a földre, Dantéban dühében felébred a démoni énje, Mundus is megmutatja kilétét és megküzdenek egymással. Legyőzte, az amulettet és a Sparda kardot Trish holtteste mellett hagyja, majd menekül a szigetről, mielőtt az elpusztul. Már majdnem kiért, amikor a csatornába zuhan és megjelenik ismét Mundus. Amikor reménytelennek látszik minden, meghallja édesanyja hangját és váratlanul megjelenik Trish, aki átadja erejét Danténak, amivel sikerül legyőznie Mundus-t. Együtt menekülnek el a szigetről, ami aztán elpusztul, majd együtt dolgoznak, az iroda pedig Devil Never Cry-ja változik.
 
Az animesorozatban Dante - irodája ismét Devil May Cry néven fut és nem társak Trish-sel - egy Patricia "Patty" Lowell nevű kislány testőre, akit édesanyja még gyermekkorában árvaházba adott valós ok miatt. Nina Lowell a birtokában tart egy hatalommal rendelkező nyakláncot, amivel kinyitható a két világ kapuja. A sorozat első kilenc része hétköznapi eseményeket mutat be, ugyanakkor a harcok sem maradnak el. A tizedik epizódban Sparda két egykori tanítványával kerül harcba Dante, az utolsó kettő pedig már beindítja az igazi eseményeket és a harcot.
 
A Devil May Cry 4-ben létezik a Kard Rendje, melynek tagjai Spardáért imádkoznak. Lady értesíti minderről Dantét, majd Trish-sel együtt Fortunába mennek kideríteni a Rend hátsó szándékát. A vezetőjüket Dante megöli, de egy ifjú harcos, Nero a nyomába ered, közben felderíti a Fortunába elrejtett titkokat. A Rend rádöbben, hogy Nero vérében Sparda ereje van, és hogy elkaphassa őt az időközben felélesztett Sanctus, a Rend tábornokának, Credo húgát, Kyrie-t használja fel célja elérésében. Bár majdnem elérte célját Nero és Kyrie foglyul ejtésében, Dante megállította, Nero pedig végzet vele és kiszabadította Kyrie-t. A búcsúkor Dante kérte, tartsa meg a Jamatot, majd hazament.  A Special Editionban Vergil, Trish és Lady saját kampányt kapnak nyitó- és záróvideóval.
 
A Devil May Cry 2-ben Dante egy múzeumban találkozott Luciával, aki meg akarja állítani Arius-t, majd annak édesanyja is megkéri erre. A páros útnak indul, megszerzik az Arcana ereklyéket, ami Argosax-é volt egykor. Arius elárulja Luciának, hogy ő alkotta meg és nem Matier az édesanyja. A nő átadja Danténak az utolsó Arcana ereklyét és egyedül nézz szembe Arius-szal, miközben Dante Argosax-szal küzd meg. A győzelmük után mégsem találkoznak, Lucia a Devil May Cry irodában vár, amikor egy motor hangjára figyel fel és kiszalad az irodából.
 
Reboot videojáték
 
A reboot egy teljesen más világot tár a játékos elé. A félvér Dante (eltérve a klasszikus Dantétól) bulizással és prostituáltakkal tölti idejét, míg egy nap meg nem jelenik Kat és egy férfi, aki Vergilnek hívja magát és a testvére. Részletesen beleavatja a családja történetébe, még egy időutazást is tesznek. Vergilnek rejtőzködnie kellett egész életében Mundus elől. Amikor beindulnak az események, Katet foglyul ejtik, csapdába esnek az időtérben, szembe kell szállniuk a démonhordával. Hogy kiszabadítsák Katet, elkapják Mundus terhes szeretőjét. A csere során Vergil lelővi a nőt, aztán menekülnek. Dante és Vergil eljutnak Mundus rejtekhelyére. Dante megküzd Mundus-szal, míg Vergil elpusztítja a démoni világ kapuját. Amikor úgy tűnik, minden rendben, Vergil ellenük fordul és megküzd a testvér pár. Dante győz, Vergil a démonok világába megy.
 
A démonok világában Vergil sérülten és elveszetten az amulettje nélkül útnak indul, hogy megkeresse Dantét, akit látomásként lát. A démonokon és csapdákon átjutva eljut emlékei forrásához, ahol megmenti édesanyját, de a fejéhez vágja, hogy Dantét szerette mindig is, bár ez Eva szerint nem így volt, mindkettejüket ugyanúgy szerette. Otthagyja, majd saját csapatát létrehozva elindul, hogy elfoglalja a világot.
 
FOGADTATÁS

A franchise tizennégy millió példányban kelt el 2015-ig és Platinum-címet kapott. A Devil May Cry 4-ből kelt el eddig a legtöbb példány, a reboot nem váltotta be a reményeket az eladásban, mint amire a Capcom várt. A franchise egyes részei felkerült a 100 Legjobb PlayStation 2 videojátékok listájára és olyan játékokat inspiráltak róla, mint a God of War, a Chaos Legion és a Blood Will Tell.

Kiadás éve Cím Platform Eladott példány
2001 Devil May Cry PlayStation 2 2,16 millió
2003 Devil May Cry 2 1, 70 millió
2005 Devil May Cry 3 1, 30 millió
2006 Devil May Cry 3: Special Edition 1 millió
2008 Devil May Cry 4 PlayStation 3/Xbox 360 3 millió
2012 Devil May Cry HD Collection 1 millió
2013 DmC Devil May Cry 1, 70 millió

 

Egyéb, más játékok
 
Goikeda Sinya készített két részes light novellát, az illusztrációt Miva Sirov készítette. 2002-ben adták ki Japánban, az USA-ban 2006-ban. Az első novella, a Devil May Cry Volume 1 a videojáték első részét részesíti előnyben (vagyis a játék olvasható és látható). A második rész a második játék alapján készült, ugyancsak Goikeda Sinya és Miva Sirov munkájával. Ezeket a Tokyopop adta ki.
 
A Devil May Cry 3-nak készült egy eredetileg három részesre tervezett, két kötetes mangasorozata. A harmadik játék előtt játszódik egy évvel. Az első Dante, a második Vergil szemszögéből, a harmadik Lady-é lett volna, de ez már nem készült el.
 
2007-ben mutattak be egy tizenkét részes animesorozatot a Wowow jóvoltából, melyet Madhouse készített, Itagaki Sin rendezett. A DMC 1 és DMC 4 közé sorolható.
 
2004-ben a Dreamwave Productions képregény adaptációt készített az első játékról, de miután 2005-ben a cég csődbe ment, befejezetlen maradt a projekt. 2008. július 25-én a WildStorm és a Capcom bejelentette, hogy készítenek egy újabb Devil May Cry képregényt.
 
2011. február 28-án látott napvilágot a hír, miszerint a Resident Evilt is jegyző Screen Gems filmstúdió megvásárolta a Devil May Cry megfilmesítésének jogát. Korábban már lett volna egy film, de azt még 2009-ben hivatalosan törölték. A film forgatókönyvét Kyle Ward fogja készíteni. Eleinte azt volt tervben, hogy az eredeti Devil May Cry-ról készül film, de a 2012-es E3-on a Capcom bejelentette, hogy a Ninja Theory által kiadott rebootról készül. 2016-ban egy cikk szerint még esélyes a film, de semmi közze nem lesz az eredeti történethez, s állítólag egy karakter se fog visszatérni a filmbe.
 
2010-ben a Tokyo Game Show-on jelentették be, hogy a Ninja Theory-hoz kerültek át a játék ötödik részének elkészítési jogai. Ez jó hírnek indult, de a rossz az, hogy reboot lett belőle, más DMC-s világgal és karakterekkel.
 
A franchise tizedik évfordulójára HD Collectiont kapott, ami az első három játék újitott grafikás változatát tartalmazza. XBox 360-ra és PlayStation 3-ra adták ki 2012 áprilisában.
 
Néhány DMC-s karakter más videojátékban is megjelenik. Dante például a Viewtiful Joe-ban, ami szintén a Capcom játéka, s amit Kamija Hideki alkotott. A Viewtiful Joe: Red Hot Rumble PSP-s verziójában Dante mellett Vergil, Trish, Sparda, Marionette és Plasma is megjelenik.
 
A Marvel vs. Capcom 3: Fate of Two Worlds-ban Dante és Trish jelenik meg játszható karakterként. Azonban az Ultimate Marvel vs. Capcom 3-ban már Vergil is megküzd a Marveles karakterek ellen. Dante és Vergil ugyancsak képesek felvenni a Devil Trigger alakot.
 
Saját fordítás, lopás esetén Feketelistás vagy
Fordítások eredete: X X

Lap tetejére

 

Üdvözlök minden kis ördögöt Magyarország egyik legtartalmasabb Devil May Cry-jal foglalkozó oldalán, a Devil Hunters-en. Az oldalon minden megtalálható a Capcom 2001-ben útjára indult Hack & Slash akció horror franchise-ával kapcsolatban, infóktól az extrákon át a készítőkig. Ha nem szeretnétek a jövőben semmiről se lemaradni a DMC-vel kapcsolatban, látogassátok rendszeresen az oldalt, mentsétek el a könyvjelzőbe, kövessétek és lájkoljátok a Facebook-os oldalt. Emellett iratkozzatok fel a Youtube csatornámra, ahol DMC-s zenei albumokat, tutorial videókat, videókat és végigjátszásokat tervezek feltenni. Remélem, tetszeni fog az oldal. Jó böngészést és szórakozást kívánok. ~ Üdv, Devilcsaj.

 

 

A Devil May Cry a Capcom 2001-ben útjára indult Hack & Slash akció horror franchise-a, melyből négy klasszikus, s egy reboot videojáték, egy anime sorozat, képregények, mangák, mobiljátékok és akciófigurák készültek. A történet középpontjában egy Dante nevű félvér áll, akinek kalandjait követhetjük végig. Édesapja, a Legendás Démon Lovag, Sparda egykor az Alvilág katonája volt, míg nem árulta el társait és mentette meg az embereket. A sorozat hatalmas népszerűségnek örvend.

Bővebben >>>

 

 
 
* DmC Devil May Cry adatlapja (folyamatban)
* Extrák bővítése (folyamatban)
* Devil May Cry 4 végigjátszás képek (hiányos)
* Devil May Cry 2 végigjátszás képek (hiányos)
* Devil May Cry 4 videós végigjátszás (készül)
* Devil May Cry 3-4 zenealbumának feltöltése (hamarosan)
* DmC Devil May Cry írott és képes végigjátszása (hamarosan)
 

 
Bejelentésre vár
A klasszikus sorozat soron következő számozott részét, az ötödiknek a hivatalos bejelentésére most is várunk - immár kilenc éve. Talán az idei E3-mon Icuno Hideaki bejelenti.

 
DMC Live Action
Majd egy év tizede rebesgetik a DMC mozifilmet, 2011-ben hallatott magáról - erről sincs semmi.

 

 
A negyedik rész, melyben ismét összecsapnak a Marveles és Capcomos karakterek, bár ezuttal az Ultra Stigmát kell megállítaniuk, hogy ezzel megmentsék a Földet és a világunkat.
 
 
Devil May Cry-os karakter: Dante
Megjelenés: 2017. szeptember 19.
Platform: PC, PS4, XOne
 
 
 
Idei videojáték események, melyeken talán számíthatunk Devil May Cry-ra.
 
E3 2017
 
Időpont: 2017. június 13-15.
Helyszín: Los Angeles, Kalifornia, USA
 
A Capcom nem tartott saját konferenciát, Ott voltak, de Devil May Cry-ról sajnos nem esett szó. Azonban megtudunk még több infót a soron következő Marvel vs. Capcom játékról, melyben  Dante benne lesz. Továbbá bejelentették Monster Hunter sorozatuk következő részét, mely jövőre fog megjelenni PC-re, PlayStation 4-re és XBox One-ra.
 
Hírek: 1 * 2 * 3
 
VÉGET ÉRT
 

GAMESCOM 2017
 
Időpont: 2017. augusztus 22-26.
Helyszín: Cologne, Németország
 
 
TOKYO GAME SHOW 2017
 
Időpont: 2017. szeptember 21.-24., 10-18 órakor (1)
Helyszín: Csiba, Japán
 
Talán hazai pályán tudunk meg mindent - ki tudja.
 
 
 
Ide mindig két havi születésnaposokat írok ki. Akinek volt, áthúzom.
 
Júliusban
 
* Július 13.: Kari Walhgren születésnapja (szül. 1977)
* Július 19.: Reuben Langdon születésnapja (szül. 1975)
 
 
KIS ÖRDÖGÖK
Indulás: 2013-05-01
 

Cserélve: 2017. 07. 12, szerda

 
BlogPlusz
Friss bejegyzések
2017.07.19. 15:34
2017.07.19. 15:11
2017.07.18. 19:50
2017.07.17. 17:37
2017.07.16. 17:39
 

CSS Codes
 
BELÉPÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Elfelejtettem a jelszót
 

   

© 2013-2017 Devil Hunters