<<< Vissza az Extrák lapra
A Devil Trigger (Ördög Ravasz) egy természetfeletti képességgel rendelkező erő, melyet a tiszta- és félvérek birtokolnak. Míg ez aktív, démonalakban mutatkoznak ember alak helyett. Ráadásul a fizikai és mágikus erejűk erősek, amiket fejleszteni lehet. Nehezebb szinteken az ellenfelek hasonló erővel rendelkeznek.
Használói
A franchise-ban a Devil Trigger minden részben visszatér. Csak Dante, Sparda, Trish, Lucia, Vergil, Nero és V használják. Egyes információk szerint Credo, Agnus és Sanctus birtokolnak ehhez hasonló erőt, de ez bizonytalan. Trish és V ezek használatkor nem öltenek magukra démoni alakot. Nero a negyedik részben csak egy szellemet jelentett meg maga körül, de az ötödik részben már ő is magára ölti démoni alakját.
Visszatérő elemek
Míg aktív ez az erő, a játékos képes gyorsan futni, a gyorsasságra, nagyobb károkat okozni az ellenfélnek és a sebek begyógyítására. Hangjuk mélyebb. Változó játékonként, hogy fut gyorsan, hogy gyógyít vagy harcol gyorsasággal. A Devil May Cry 2-ben például vannak Amulettek, amik lehetővé teszik ezeket, továbbá Lucia számára a gyors úszást. Dante repülni például az első részben az Alastorral, a kettesben az Aerial Hearttal, a hármasban a Nevannal tud. Az egyestől elérhető mindig a Super ruha, ami korlátlanul engedi használni a Devil Triggert addig, míg a játékos ki nem kapcsolja vagy véget nem ér a küldetés.
A mérő
A Devil Trigger mérője a bal felső sarokban található az életerő csík alatt. Minden új játékkor ez a mérő nagyon rövid, háromegységnyi. Amikor nincs használatban és harcolunk, fullra feltöltődik, vagy Devil Star felhasználásával visszatölthető. A Devil May Cry-ban és a másodikban egy erőtérre lépve visszatölthető ez az erő. Ha harc közben felöltjük ezt az alakot, lecsökken és visszaváltozunk. Minden játékban máshogy néz ki. Ezeket a mérőket Lila Gömbbel lehet hosszabbra növelni, mint a Kék Gömbbel az életerőcsíkot.
Néhány technika, fegyver, tárgy és ellenfél gyengíti ezt az erőt. A Bangle of Time (Idő Karperec) és Quicksilver stílus lassítja az ellenfeleket, ezáltal nagyobb kárt lehet tenni bennük, de ezzel is csökkenti a mérőt. A Doppelganger stílustól lassan csökken. A DMC3-ban, amikor Vergil használja a Summoned Swords-okat, a mérője ugyanúgy csökken. Amikor a Stringert vagy a Kick 13-at használja Dante (utóbbit a DMC4SE-ben Vergil), a mérő teljesen feltöltődik. A Nightmare Beta használata egyben felemészti tüzeléskor.
Az első részben Nightmare és a Nobodies rendelkeznek olyan képességekkel, amivel elszívják a démoni erőt. Habár, a csak ebben a részben feltűnt Untouchable csillag alakú tárgy alkalmas arra, hogy egy kis ideig pajzsot emeljen a karakter köré, amivel nem tudnak ártani neki, a Devil Trigger korlátlan. A harmadik részben megszerzett Haywire Neo-Generator elszívja a játékos életerejét, ugyanakkor korlátlanul használhatja a játékos a Devil Triggert addig, míg ezzel a tárggyal el nem jut oda, ahova be kell helyezni.
Jellemzések
Ellenfeleknél
Minden játék nehezebb módján, többek között a Dante Must Die-on az ellenfelek Devil Triggert használnak, ezzel erősebbek, nehezebben győzhetők le, a játékos könnyen sebezhető és gyorsan meghal.
A DMC4-ben a főellenfelek ereje megegyezik a Devil Triggerével. Vannak eltérések azonban:
* Echidna a sárkány alakjában fényesen kezd fényleni arany aurában. Ilyenkor sebezhetővé válik és egy időzített Busterrel támadható, amikor a magjait kezdi dobálni.
* Bael és Dagon lilás-vörösé változik, az elpusztított jegei gyorsan helyreállnak a fején, a nyelve immunis a lőfegyverekre.
* Berial lilás-vörös lánggá változik, amik nehezen oszlanak el.
Saját fordítás, lopás esetén Feketelistás vagy
|