<<< Vissza a Devil May Cry 2 adatlapjára
A Devil May Cry 2-ben ezúttal két játékost irányíthatunk: Dantét, a félvér Démonvadászt - aki visszatér az előző részből - és Luciát, egy démon harcost. Ha Dante kampányát végigvittük, akkor játszhatunk Luciával. Dante fejezete tizennyolc, Luciáé tizenhárom küldetésből áll. Kettejük fő történeti szála megegyezik, azonban a bejárandó útvonal csak részben. A küldetéseknek nincs címe és feladata, hanem egy könyvből idézetek. A játék harmadik személyű, néhol rögzített kamera előtt játszódik, mely követi, olykor átvált. Az analóg kar teljes előre tolásával a karakter fut, de enyhe toláskor sétál, és amerre mozgatja a játékos, abba az irányba megy.
Elődével ellentétben ez a rész inkább a harcokra fókuszál, kevés túlélő horror elemmel, s így kell a játékosnak átverekednie magukat a küldetéseken. Dante ezúttal a Rebellion kardot, ám az előző részben is használt Ebony & Ivory lőfegyvereket viszi magával, míg Lucia kardokkal és dobókésekkel harcol. Mindketten különböző, de korlátlan töltetű lőfegyvert vagy kardot visznek magukkal, melyeket a begyűjtött Vörös Gömbökkel az Isten szobroknál fejleszteni lehet, a lőfegyvereket is. A lőfegyvereket a játék során most már szabadon válthatjuk, de a kard lecseréléséhez a menübe kell lépni. A harcok során vetődhetünk, szaltózhatunk, futhatunk a falon és akrobatikus mozdulatokkal is leverhetjük ellenfeleinket.
Az életerőcsík maradt a bal felső sarokban. Ezeket ugyanúgy a begyűjtött négy kék kő darabkákból egyesített Kék Gömbbel növelhető, a Zöld Gömbökkel pedig a sérüléseket lehet helyreállítani. Ahogy az előző részben, menteni itt sem lehet, csak a küldetés végén, ugyan is az aközben mentett állást nem fogadja el. Ám minden ajtó előtt automatikus mentés van. Továbbá Kék és Arany, újként Fehér Gömböket gyűjthetünk be. A Kék Gömbbel egy egységnyit növelhetünk az életerő csíkunkon, a Fehérrel a démoni csíkot töltjük fel, az Arannyal az aktuális játékponton folytathatjuk a játékot halálozás után.
A történet során sok szörnnyel küzdünk meg, mint a démonmadarak és kecskék, bestiák, gólemek, élő csontvázak, Mágusok, férgek, lepkék, vagy a felbukkanó főellenfelek, mint Orrenguerra, Tartarussian és Plutonian, Bolverk és farkasai, és sokan mások, de a legfélelmetesebbek Arius és annak különböző alakjai, valamint Argosax és a Despair Embodied.
A harcok alatt az ajtók és járatok lezárulnak, melyek az ellenfelek legyőzésével vagy rejtvények megfejtésével eltűnnek. A harcok alatt kardokkal és lőfegyverekkel harcolhatunk, ám újdonság, hogy ezúttal vetődhetünk, szaltózhatunk és akrobatikus mozdulatokkal is elkerülhetjük az ellenfelek csapásait. Továbbá ismét úszunk, csak Luciával, korlátlan levegővel és használható a víz alatt egy fegyver vagy a Cranky Bomb-jai. Ilyenkor a kamera külsőleg követi Luciát, nem úgy, mint az elsőben. A Devil Trigger itt sem alkalmazható.
A harcok ezúttal is stílusosan zajlanak - minél stílusosabban harcolunk, annál jobb eredményt érünk el a küldetés végére. A Stílusok nevei ezúttal is D-től S-ig vannak: D (Dull), C (Cool), B (Bravo), A (Absolute) és S (Stylish). Minden küldetés végén rangsorolja az időt, a begyűjtött Vörös Gömböket, a személyes tárgyak (Vital Star, Holy Water) használatát, a sérüléseket és a Stíluspontot. Ha a Stílus növelésekor sérülünk, a mérő visszaesik. Újra alkalmunk nyílik magunkra ölteni démoni alakunkat, melyet ezúttal a játék alatt begyűjthető, különböző erejű és típusú Amulettek segítségével harcolhatunk, gyorsan futhatunk, repülhetünk, nagy erejű ütéseket adhatunk le és meggyógyulunk. Ha lecsökken a démoni erőnk csíkja, egy erőtérre lépve újra feltölthetjük, ahogyan a harcok során.
A játék egyes szakaszain találunk Titkos küldetéseket, de ezek Titkos szobákként tűnnek fel, ahol mindössze csak az ellenfeleket öljük, semmi feladat, némelyikben hozzájutunk egy Kék kő darabkához.
A játékot Normal, Nehéz (Hard) és Dante/Lucia Must Die nehézségi módokon lehet végigjátszani. Normal mód kijátszásakor megnyílik a játék egyik újdonságaként szabadon választhatunk a küldetések között, valamint elérhetővé válik a Bloody Palace minijáték. Ha a Normal módon újrajátsszuk a küldetéseket, a Titkos Szobákat már nem lehet újra és a begyűjtött Kék Kő darabkákat sem kell. A begyűjtött kardok, lőfegyverek és az amulettek szintén megvannak. Nehéz módon újrajátszhatók a Titkos szobák, ám nehezebbek és a száma is eggyel nagyobb.
Saját írás, lopás esetén Feketelistás vagy
|