<<< Vissza a Devil May Cry adatlapjára
|
Kamija Hideki, a Devil May Cry megalkotója |
1999 december első napjaiban Mikami Sindzsi kérésére és Kamija Hideki rendezésével elkezdték fejleszteni a negyedik Resident Evil játékot PlayStation 2-re. Az ezredforduló körül, Kamija ötlete alapján a néhai Szugimura Noboru alkotott egy címet a projektnek és a forgatókönyvet is ő írta. A főhős neve ekkor Tony volnt, legyőzhetetlen természetfeletti erővel rendelkező karakter. Kamija nem érezte azonban elég játszhatónak úgy a játékot, hogy a kamera állása idézze és utánozza a klasszikus Resident Evil játékokat, így fejlesztett ezen.
A csapat ijletett gyűjtve Európába, az Egyesült Királyságba és Spanyolországba utaztak, hogy fényképezzenek gótikus szobrokat, kőburkolatokat a használható textúrákhoz. Tizenegy napot töltöttek itt. Noha a fejlesztők megpróbálták "lazábbra" venni az új rész témáját, Mikami úgy érezte, ez teljesen elütne a megszokott túlélőhorror játékmenettől, így a kérésére függetlenné tették a fejlesztést és egy új játékon kezdtek dolgozni. Kamija beleegyezett, végül úgy döntött, átírják Szugimurával a történetet, ahol a zombik és a biólogiai szörnyek helyére démonok kerültek. A szereplők nagyjából megegyeztek Szugimura elképzeléseinek, ám a hős szüleinek megjelenése ki volt írva a történetből.
Dante Alighieri olasz költő Isteni Színjátékát vették alapul. A főhős nevét Tony-ról Dantéra cserélték a költő után, akinek személyiségét Teraszava Buicsi Cobra című mangasorozatának címszereplője után alkották meg. Kamija Dante karakterét stílusosnak alkotta meg: hosszú bordó kabátot visel, hogy "feltűnő" legyen, aki nem dohányzik, s ettől olyan menő. Azért kapott piros öltözetet, mert Japánban hagyományá vált, hogy a hősők ilyen színű öltözéket viselnek. Hozzátette, olyannak véli a karaktert, akivel szívessen elmenne az ember inni, aki nem vág fel, ehelyett viccet csinál és jót poénkodik, hogy megkedveljék az emberek.
2000 novemberében új munkacímet kapott a projekt: Devil May Cry. A játékot végül a Capcom Production Studio 4-en belül, a Team Little Devils csapat kezdte el fejleszteni. Kamija volt a rendező, Mikami producerként vette ki a részét. Néhány játékelemet részben a Onimusha: Warlords ihlette meg, ami szintén a Capcom egyik játéka. A játéktesztek alatt Kamija úgy vélte, a játék izgalmassá tételével készíthetnék úgy, hogy az ellenséget a levegőben vagdossa a játékos, valamint lövöldözi őket. Továbbá Danténak akrobatikus és harci képességeket adtak. A fejlesztések végén, későn döntöttek arról, hogy a Resident Eviltől nyíltabb struktrujája helyett küldetés-alapúra építik ki és küldetés címekkel látták el. Kapott Titkos küldetéseket is. A harci stlusokat és mozdulatokat a Sega 1993-ban megjelent Virtua Fighter inspirálta. Eredeteileg terveztek bele Quick Time Eventet, ám ez a tervezési időkorlát miatt végül kimaradt.
Kamija a játék nehézségi szintjeiről úgy nyilatkozott, azért kapott olyan nagyon nehéz szinteket, hogy a játékosok "igazi kihívásnak" érezhessék, akik azelőtt könnyű, alkalmi játékokat játszottak.
Trish-t, a játék női szereplőjét, illetve Vergil és Dante édesanyját szintén az Isteni Színjátékból, Dante szerelméről, Beatrice alakjáról alkották meg, ám Trish és Dante között sosem alakult ki romantikus viszony. Dante ikerbátyja, Vergilt Publius Vergilius Maro Kr. e.. 1. századi római költő után kapta a nevét, aki szintén feltűnt a műben.
A Resident Evil 4-gyel, ami a Devil May Cry előtt készült, az a változattal rengeteg hasonlóságban megegyezik a két játék: például több ellenfélt is mintáztak, mint a Blade-ek a Hunters-ek után. Leon S. Kennedy alakját Dantéra, Albert Weskerét Vergilre cserélték.
Az első bemutató videóban és a demo változatban Dante még kabátot nem, de az utolsó bemutató videókban és a végső játékban már viselt.
Saját fordítás, lopás esetén Fekete Listás vagy
|