A Devil May Cry fejlesztése során Kamijának és a fejlesztőcsapatnak jócskán akadtak ötleteik, miket lehetne felhasználni a játékban. Van, ami végül a teljes játékba nem került bele.
* Quick Time Event
A játékba többek között ezt a környezetfüggő játékmenetet is beletervezték, mely ma már több videojátékban is megtalálható. Ez a játékmenet elem többek között a Capcom Resident Evil 4-5-6 és Revelations játékai között is megtalálható, amikor a játékosnak a képernyőn megjelenő gombot le kell nyomnia, hogy elkerüljön egy támadást vagy megcsináljon valamit gyorsan, máskülönben a játék végét jelentheti. Ez a játékelem végül a széria egyik részébe se került bele.
* Karakter modellek
A Devil May Cry próbaverziójában Dante kabát nélkül járta be a kastély néhány szegletét. A teljes játékban végül kabátot viselt. Kijátszani itt nem, de a Devil May Cry 3-ban ki lehetett az első játékban viselt öltözékét kabátban és anélkül.
* Fegyverek
A Devil May Cry HD Collectionban megtalálható Koncepciós rajzok között szerepelt néhány kép a tervezett fegyverekről. Többek között egy géppisztoly (Submachine Gun) és egy vállra támaszható, egy lövedékes ágyú is tervben volt. Géppisztoly később ugyan nem, de a Devil May Cry 2-ben dupla UZI került be.
* Ellenfelek
Az ellenfelek között is akadnak jócskán, akik tervezve voltak, végül vagy más formában, vagy egyáltalán be se kerültek. Ha kerültek is bele, a Resident Evil 4-es formájukban. Például a Marionett bábuk a zombik, a Blade-ek a Hunters-ek, Nobodies teste részben a G-teremtményekről lettek mintázva.
Terveztek denevéreket, melyek a Resident Evil Code Veronicában (és az X-ben) szintén megtalálhatók, ám a Devil May Cry végső kiadásában Plasmaként tűnik fel, aki képes ember alakot ölteni. G Varjak, akik a játék első küldetésében tűntek volna fel, mint közepes termetű szörnyek. G Piócák (Leech) a második küldetésben kis termetű ellenfelekként - s mint tudjuk, a Leech-ek a Resident Evil 0 fontosabb ellenfelei voltak. Hydra, egy többfejű démonkígyó, mint közepes ellenfél - nagy kígyó az 1996-os Resident Evilben és annak remake-jében ellenfél volt. Élőholt kutyák és emberek, utóbbiakat szoborszerű lényeknek, amik a Resident Evil szériában szintén feltűntek. Shadow korábbi alakja egy kócos zombi cica lett volna nagy agyarokkal.
Egy Uroboros kaméleonszerű démon hüllőt főellenfélként - az Uroboros később a Devil May Cry 2-ben Arius cégeként, továbbá a Resident Evil 5-ben kísérleti lényekként tűntek fel. Hogy Griffont vagy neki terveztek egy bébi alakot, nem tudni, de végül nem került bele a játékba, mert túl cukinak tartották. Ahogyan egy tintahalszerű ellenfél se, aki a harmadik küldetésben, víz alatti főellenfélként, egy földön csúszó, csontvázszerű és egy őskori démon halak és egy trilobita-szerű (rák) kis ellenfelekként sem kerültek be végül.
Saját fordítás, lopás esetén Feketelistás vagy