Animci: A kzpont gylsi termben Sanctus s Credo az sszehvott emberekkel a jelen helyzetrl beszlnek. Vratlanul beront Agnus s letmadja Credot s beszmol a laboratriumban trtntekrl, valamint elmondja, mit birtokol Nero. Sanctus arra kri Credot, hozza el Nerot, aki aztn elmegy. Agnus viszont elmondja, hogy Neronak mindennl sokkal fontosabb Credo hga.
Credo: Azta ez a helyzet - l le, majd ront ba az ajtn Agnus.
Agnus: Credo! Mindvgig tudtad!
Credo: Hogy mered szentsge jelenltben felemelni a hangod!?
Agnus: Az az arrogns klyk d-d-d-dmoni er birtokban van!
Credo: Kizrt!
Agnus: Kizrt!? Ne nzz hlynek! nem a te alrendelted?! Fellesztette a Jamatot! Ez a te hibd. A te felelsged! A te...!
Sanctus kzbe szl s Credot szltja meg, aki figyel.
Sanctus: Letartztatnd azt a fit?
Credo: Ha ez a kvnsga. De akkor ki fogja elkapni Dantt?
A trsasgban ott l Gloria is.
Gloria: n megkereshetem Dantt.
Sanctus: Biztosan el tudod t fogni?
Gloria: Abszolt. rm ltni szentsgt j erben - ezzel elmegy.
Credo: Megbzhat?
Sanctus: Egyszer elhozta neknk Sparda kardjt s a Megmentnk befejezsben segtett.
Credo: De akkor is egy idegen.
Sanctus: A jelen helyzet rint most bennnket. A szemlyazonossgt mr ellenriztem. s most Credo, keresd meg Nerot, a Jamatot, s hozd ket el nekem.
Credo: Ahogy kvnja, szentsge - ezzel elindul.
Agnus: Nero szmra Credo hga, Kyrie a legfontosabb. Tbbszr is megemltette t.
Az tvezet s a felszerelkezs utn te jssz. Az erdben kell menned, eljutni a kzpontba, s Dantt is megkeresni. Indulj elre. Egy fatrzsben tallsz gubkat, amiket ha szttsz, vrs s zld gmbkhz jutsz. Ott van egy lyuk, ahol kiugorva Vital Star-t tallsz. Egy kis helyen jabb titkos kldetst van, de ezt hagyd Dantra. Tovbb menve a vrs gmbket ad kristlyt trd szt, majd haladj a vlgy fel.
Vlgy: Egy vlgybe jutottl. Lent az ellensg vr. De mieltt lemennl, itt fent haladj balra, mg az utols dombra nem rsz s tallsz egy Holy Watert. Menj s lj. Ismt j ellenfl mutatkozik meg, vigyzz velk. ket egyszeren csak kapd el s tpd szt. Ha sztnzel, megint tallsz gubkat, amiket gmbkrt sztthetsz. Valamint kt nagy kaput, amiket Gyro Blade-del tudsz szttni, de mivel egy sincs a krnyken, gy valsznleg a tloldalon tudod. Ha lelted ellenfeleidet haladj egy templom fel, ami eltt szkkt van, a kertben szintn gubk.
A templom: Ha beljebb mentl, tvezetben megfigyelhet, hogy az jonnan rkezett ellenfl (Cimera Seed) rtapad a Scarewcrow-ra. Vgnak, szval vatosan a kzelkben. Ha vgeztl s megnylt a jrat, menj fel a lpcsn. sd meg a rnakapcsolt. Megfigyelhet, hogy vegszer padl jelenik meg. Haladj rajta a tloldalra, de vigyzz, mert ha piros lesz, eltnik s leeshetsz, ha ppen rajta llsz. Ha tjutottl, menj t az ajtn.
Ismt egy vlgybe jutottl. A lpcsn felmenve hzd t magad a tloldalra, aztn jra. Aktivld a rnakapcsolt, majd indulj el a padln. Kt dologra kell figyelned. Elszr is Mephistok jnnek. Msrszt ha figyeled a padlt, hogy fehr szn, s ami aztn kklni kezd. Azon ne llj, mert az fog piros lenni s eltnni. Ha leesel, egy gdrbe kerlsz, ahol ellenfelekkel kell megkzdeni, majd egy teleporttal jra mehetsz - akkor mr nem jn ellensg. Azonban itt a gdr egyik rszt Elrejtett vrs gmbkre lelsz. Viszont itt menetelve tallsz egy Kk k darabot (32/13.).
Most egy folyhoz rtl. Tallsz egy nagy gykeret, vagy ft, ami egy akadly. Kell valami, amivel eltakarthatd az tbl. A msik oldalon - akr a hdon tmenve - balra menve a domb szln titkos kldetst tallsz. Ezt Neroval lehet megcsinlni. sd szt a gubkat, gyjtsd be a gmbket s ahol bejttl, onnan a tloldalra menve haladj tovbb.
tdik titkos kldets: Idre, pontosabban egy perc alatt kell feljutnod a tetejre. nem csak az ugrtbln, de a Grim Gripet hasznlva elkapni a kristlyokat. Ha sikerlt, vedd magadhoz a Kk k darabot (32/14.).
A kvetkez helysznen lezrul minden jrat, de ellenfeleid lelsvel megnylik. Haladj tovbb. Annak a kapunak a tloldalra jutottl, ahol elszr rkeztl a vlgybe. Aktivld a Gyro Blade-et, trd ssze mindkt kaput, ld meg ellenfeleidet s gyjtsd be a gmbket. Majd menj t az ajtn.
Ismt vasbl kszlt lpcskre rkeztl s most egy nagyobb falat ellenfl rkezik. Egy srkny-kgy keresztezte szrnyeteg. Nero gyesen elugrik a csapsa ell, de neked kell folytatnod. Fuss a tloldalra, s ha gyors vagy, szttheted az tban ll gubkat, de hagyhatod is. Ha sikeresen trtl, a szrny letri a hdat s tovbbmegy. Kvesd a pldjt s menj t az ajtn. Tallsz egy Combat Adjudicatort, ami kk szn, teht Nero trheti ssze. Tedd meg, hogy jabb Kk k darabhoz (32/15.) juss. Haladj tovbb az tjrn, mg egy folyhoz nem jutsz. ld meg ellenfeleidet, majd ha szksgt rzed, szerelkezz fel a Divine Statue-nl, majd menj tovbb. Rgtn ltsz egy jabb Pokolkaput, de csak menj be.
Animci: Nero pp a kapu fel tart, amikor a fk kztt megjelenik az a dg, ami pr perce kis hjn bekapott minket a lpcsnl. megkapaszkodik benne, majd tni kezdi, de egy fagnak vezeti ez a valami. viszont megkapaszkodik, vgigfut rajta, tugrik egy fagat, egy msik ell lehasal. Aztn elrugaszkodik a fatrzsrl, hogy megsse, de egy gub neki repl.
Echidna: Prblj fel egy-kt magot a mretedhez!
Msik kettt lel, mire a teremtmny srknyfejbl egy ni alakszer valami jn el, hossz cspokkal a fejn.
Echidna: A gyermekeim! Te rohadk! - s letmadja, de Nero elkerli.
Nero: Bocsi, de ppen elg van mindenfele.
Echidna: Nem hatsz meg a sznalmas srtegetseiddel. Br a testedet darabokra fogom tpni!- s harc.
Fellenfl: Echidna
Echidna - mint mr emltettem - flig srkny, flig kgy, nstny teremtmny. Ahogy elszr feltnt, lthattad, hogy srkny feje volt. Ezt is kpes felvenni, s ha abban van, ssze-vissza menetel. Ha feld tart tgra nylt pofval, kerld el, mert keresztl gzol rajtad, vagy rosszabb esetben bekap - mint Bael. Kpes tovbbra olyat is, hogy gubkat kld rd, de sztnyitja a testt, amibl Cimera Seedeket kld rd. Valamint a fldbe frni magt s a cspjaival csapkodni. Ha a kzelben vagy s ltod, hogy kszl kijnni, azonnal hzz onnan, mert abban is krt tehet. Ha ltod, hogy fogja a fejt, mert srlt, hasznld a dmoni karodat s okoz nagyobb srlst neki. Ha fordul egyet, akkor megthet a farkval. s az antennival is csapkd. Ha kevesebb az letereje, a testt narancsos srgra vltoztatja - egyszval feldhtetted. Olyan kemnyebb eszkzkhz folyamodik is.
Animci: Ha sikerlt, Echidna a fk kz hajt, a nyitott kaputl nem messze karba tett kzzel ll Nero. Echidna gy dnt, elmenekl, de Nero elkapja. Kiszabadtja magt s mgis megmenekl, majd magra zrja a kaput.
Nero: Mg csak ne is gondolj r - kapja el Echidnt.
Echidna: Szgyentelen dolog, hogy egy ember legyztt! - kiszabadul s bemenekl a kapun.
Nero: Ne gyere el, ha nem tudsz megfelel harcot folytatni - felveszi azt, amit Echidna maga utn hagyott. - Anyd sosem mondta, hogy ne szemetelj! - ezzel ez a trgy is (a SEPHIROTHIC FRUIT) beleolvad a dmoni karjba.
Rajtad a sor. sd szt a krnyken tallhat gubkat, hasznld az imnt felvett trgyat, hogy megkorhadjon a magasra ntt gykr, s azon az svnyen haladva befejezd a kldetst.