Megkezdve a küldetést, a sziget el fog pusztulni, neked pedig öt percen belül el kell menekülnöd onnan. A templomtól menj vissza addig, ahol lejöttél az alvilágba - vagyis a katedrálisig. Onnan kimenve a folyosón öld le az ellenséget, hogy a lezárult ajtó kinyíljon.
Animáció: Dante visszajutott a hangárba, de alatt beszakad a padló és a csatornába zuhan. Pontosabban abba, ahol korábban a Balzebubok érkeztek meg. Kimenni nem tud, mert a sziklatömbök elzárják az utat. Az egyik pillanatban nem talál Dante menekülési kiutat, a másik pillanatban egy kapu jelenik meg, amiből előjön Mundus, félholt, de még harcoló képes állapotban.
Mundus: A kapu kinyílt. Dante, nem menekülhetsz. Itt fogsz meghalni.
Dante: Nem megyek sehová. Különben is, nincs hova menni. Nézz csak körül! Neked is ez lesz a sírhelyed.
Utolsó menet
Mundus ezúttal a szemeiből képes lézert lőni, ezeket kerüld el. Az életereje most rettenetesen gyorsan fogy - ami csak előny számodra és Danténak. Használd az Air Raidot vagy a Vortexet.
Mundus életcsíkja a felére csökkent, amikor egy animációban láthatjuk, hogy Mundus gúnyolódik, Dante pedig reménytelennek látja a győzelmet. Akkor váratlan fordulat történik...
Mundus: Mi a baj? Tessék, az erőd olyan, mint egy gyenge emberé!!!
Dante: Nem...
Női hang: Dante... minden rendben lesz. Képes vagy rá.
Dante: Hogy...? Anya...?
A következő pillanatban Dante villámfényekre lesz képes, amiből vagy a halálból, vagy csak eszméletét vesztve, de visszatér Trish. A démonnő átadja villámképességét. Dantét meglepi, hogy Trish újra itt van, de elfogadja a sefítséget.
Trish: Dante, használd az erőmet!
Dante: Trish! Rendben!
Kapd elő az Ebony & Ivory-t, majd Trish képességével együtt, Devil Triggerre változva lődd Mundus-t, míg ki nem végzed.
Animáció: A leadott lövés végleg a Pokolra küldi ezt az aljas démont.
Trish: Úgy tűnik, megvan a győztesünk.
Dante: Jackpot!
Mundus: Ne!! Dante, visszatérek! És el foglalom ezt a világot!
Dante: Viszlát. És amikor esetleg visszajönnél, ad át tiszteletemet a fiamnak te is?
Dante ezután Trish felé fordul, és megölelik egymást. Trish megkönnyezik, majd miután Dante megnyugtatja, nem lélegezhetnek fel, mert a hely hamarosan beomlik. A hangárban látott repülőgép jókor érkezett, ezzel menekülnek el.
Dante: Trish.
Trish: Dante - megkönnyezik. - Dante, én... én...
Dante: Trish, a démonok sose sírnak. Csak az embereknek ajándék ezek a könnyek.
Trish: Túl késő.
Dante: Nem Trish. Sosincs túl késő. És mi, emberek, sosem adjuk fel. Készen állsz?
Trish: Igen!
Dante: Hadd szóljon! :D
Amikor visszakapod az irányítást, nincs más dolgod, mint irányítani a repülőgépet, kijutni a barlangból, onnan pedig a szigetről. Kifelé menet az útban álló oszlopokat szét tudod lőnni.
Animáció: Dante és Trish a repülőn haza fele tartanak. Trish az eget csodálja.
Trish: Az ég! Olyan tiszta. Olyan kék.
Dante: Az ég szép. Mindenki számára fent lesz, semmi kétség.
Trish: Akár csak az ég... Úgy érzem, megtisztul a lelkem.
Dante: Ennek ellenére ezt ne felejtsük el. Az alvilág gonoszai még mindig élnek. Egy nap visszatérhetnek.
Trish: Emiatt nem kell aggódnunk, igaz? Mert a világ a Legendás Sötét Lovagé, Dantéé és az ő társáé.
Epilógus
Talán azon az éjjelen. Éjszaka van, telihold, s újabb telefoncsörgés hallatszik.
Trish: Devil Never Cry. Igen. Oké, nagyszerű. Hol az a hely? Máris ott vagyunk. Ez az egyetlen jelszavas. Mennyeien hangzik.
Dante: Oké, tíz perc alatt rendezzük le, s senkit se hagyjunk életben.
Kinyílik az iroda ajta, Dante és Trish lépnek ki.
Trish: Öt perc.
Dante: Annyi is elég - válaszolja nevetve, ezzel elindulnak újabb küldetésükre.
Vége
A stáblista után látható az eredmény, hogy mennyi volt a játék idő, melyik küldetést melyik rangon teljesítetted, mennyiszer kezdtél egy küldetést elölről. A rangok összesen ennyi pontot érnek. Összesen mennyi vörös gömböt szereztél. S hogy milyen nehézségi szinten vitted végig a játékot. És hogy a titkos küldetéseket elvégezted-e. A nehézségi szintek teljesítésével és az ott jól teljesített rankkal jutalmakat és extrákat oldhatunk fel.