Kilencedik titkos küldetés: Kezdésnek vedd fel a Kék Gömböt, majd a pillérre állva menj vissza a kolosszeumba. Menj ki azon az ajtón, ahol bejöttél ide. Mielőtt nagyon tovább mennél, gyere vissza és végezd el a titkos küldetést, ahol nincs más dolgod, mint a lépcsősorba állt Sargasokon feljuss a Kék kő darabhoz (44/33). Talán egyszerű, de ha elrontod, rád támadnak - szóval csak ügyesen.
Visszatérés a kastélyba: Visszatértél a megvilágított térre és már jócskán besötétedett. Öld meg ellenfeleidet, gyűjtsd be a gömböket, majd menj a felvonóhídhoz. Ugyan nem tudsz átmenni, mert visszaemelkedett, de ha felhasználod a Weel of Destiny-t, az út járhatóvá válik és visszatérhetsz a kastélyba.
Ismét a kastélyban: Hátborzongatóan horrorfilmbe illő jelenet a továbbiakban. Hideget kiverő rémzene, sötét szobák, eltűnt ajtók - igazi Resident Evilbe illő részek következnek, én legalábbis így voltam a zenével főleg. Visszatértél a kastélyba, a toronyba vezető ajtó eltűnt, nincs többé, fel menni sem tudsz. A páncélok megvannak, melyek vörös gömböket rejtenek. Valóban sötét van, Dante a Luminite-et használja. A nagyteremben is sötét van. A Divine Statue elé ugorj fel. Rögtön látod, hogy lebeg ott egy Kék kő darab (44/34), ezt vedd fel. Ha megvan az Air Hike és az Air Raid, használd fel ezeket és sikerül megszerezned.
Ha a szobor mögötti lépcsőn felmész, láthatod, hogy a nagy szobor szintén eltűnt, helyette egy rúnakapcsoló van. Üsd meg, és akkor animációban végigkövetheted, hogy a szobor felett becsap a villám, és egy új ellenséget üdvözölhetünk. Egy denevérszerű démont, de képes emberformát ölteni. Teste kékszínű és villámban cikázik. Ő Plasma. Amint megölted, megnyílik az az ajtó, ahova a játék elején Rusty Key-t kellett szerezni a toronyban. Mielőtt bemennél, vedd fel a nagy terem sarkában található Kék kő darabot (44/35).
Mindent elölről: A hangárba lépve rád támad az előbb megérkezett ellenség. Képes többszöröződni, szóval légy óvatos. Ha itt végeztél, menj a második küldetést megkezdett folyosóra. Itt régi barátok támad ránk, a bábuk. Öld meg őket. Az ajtótól balra, ahol az a szoba van, amin belül a Divine Statue, a kép előtt ugorj fel, hogy újabb Kék kő darabhoz (44/36) juss. Ha szeretnél több vörös gömböt szerezni a fegyverek felturbózásához, menj be a kis szobába, üss szét mindent, és menj a Divine Statue-hoz. A folyosón előre haladva észreveheted, hogy az udvarra és a könyvtárba vezető ajtók szintén eltűntek, de a katedrálisba be tudsz menni.
Főellenség: Nightmare (Első menet)
Visszatértél a katedrálisba. Ha körülnézel, láthatód, hogy ez a hely is változáson ment keresztül, amióta itt jártál. Négy rúnakapcsoló van a szoba sarkaiban, a padlón egy hatalmas tócsa (vagy pocsolya). Nem tudsz jelenleg kimenni a törött hídhoz, így nem maradt más választás, mint harcolni. A tócsa megtévesztés, ugyanis mozogni, majd formálódni kezd és kiugrik belőle egy nagy valami. Ő Nightmare.
A Nightmare-el folytatott első harc Nehéz. A rúnakapcsolók ezúttal nem ajtók vagy lebegő pillérek aktiválására vannak. Ha belegondolsz, a kastély most a sötétségben úszik. De mi lesz akkor, ha most aktiválod a kapcsolókat? Nightmare-t úgy éri, mint vámpírt a napfény. Oké, nem kell mindjárt arra gondolni, hogy hamuvá ég, de egy kis időre megállítja és támadható. Mivel ömaga egy sár, a támadásaid hasztalan ellene. Ha a hátán látható egy ugyanolyan gömb, mint Shadow-nak, akkor gondolkodás nélkül támad. A legfontosabb, ne enged, hogy elkapjon, mert akkor a Pokolba visz, ahol már a korábban legyőzött ellenfeleinkkel kell újra megküzdenünk. Fegyvert inkább az Ifritet és a Gránátvetőt használd. Ha ez megvan, Nightmare elmenekül, te pedig hagyd el a katedrálist a törött híd felé.
Tizedik titkos küldetés: A Nightmare-rel vívott harcod után hagyd el a katedrálist, s menj a hangárba. A feladat: meg kell ölni négy Shadow-ot. Nem egyszerű, mivel sötét van, így ketten - mint a kaméleon - beleolvadnak "ebbe a környezetbe". Ketten a repülőgép szárnyán rejtőztek el. Egy ott, ahol még az elején felvetted a második kék kő darabot. Az utolsó nyavalyás ott vár, ahol visszatértél a kastélyba. Ha őt is kivégezted, megkapod a Kék kő darabot (44/37).
Most irány a törött híd. A hangárban megküzdhetsz Plasmával. A hídhoz érve juss át a túloldalra anélkül, hogy leesnél. Használj Air Raidot. A kis téren most két tükör van, köztük egy embléma. Használd fel a Staff of Hermes-t, amivel aktiválod a tükröket, szabaddá téve a ki- és bejárást. Észrevehető, hogy a jobb oldali abba a szobába vezet, ahol először találkoztál Nelo Angeloval. A másik pedig egy eddig be nem járt szobába visz. Menj be ebbe, ezzel belépsz a következő küldetésre.