A nyitó jelenetben a főhős édesapjáról hallunk egy kis történetet, a videóban pedig maga Sparda látható.
"Kettőezer évvel ezelőtt háború zajlott az emberi világ és az Alvilág között. De egy valaki az Alvilágból ráébredt az igazságra, s saját fajtája ellen fordult. Ő volt Sparda. Később uralkodott békében az emberek világában, fent tartva a harmóniát haláláig. Majd legendává vált, Sparda, a Legendás Sötét Lovag."
A következő bejátszásban egy várost látunk. Éjszaka van és villámlik. Az égbolton megjelent vörös fényből előugrik egy fekete bőrruhás, hosszú szőke hajú magas nő. Nem messze a Devil May Cry iroda elé. Telefoncsörgés hallatszik bentről. Odabent egy férfi ül az asztalnál, azon a két lába keresztben, valamint egy szőke hajú nőről egy fénykép (vagyis az édesanyjáról, Eváról). Valamint pizzás doboz, üveg, továbbá a falakon fellógatott és szögelt démonfejek, zenei berendezés, biliárdasztal és még sorolhatnám.
Dante: Devil May Cry - válaszolt a telefonhívásra Dante, a főhősünk. - Sajnálom, de kilenckor már zárva vagyok - majd visszatette. - Megint nincs jelszó. Nem hinném, hogy kapok megnyerő mun...
Gondolatait a szőke hajú nő töri meg, berontva motorostul az irodába.
Dante: Hé, lassíts, szívi. Kéri a félvér, a démon nő leszáll a motorról, s körbe nézz. - Lám-lám, mit keres? - hajolt előre az asztalra Dante. - Hív a természet? Még ezelőtt.
A nő még nézelődik, majd kérdez.
Trish: Szóval, ezermesternek kell lennie ahhoz, hogy piszkos munkát kapjon, igaz? - majd megállt, hősünkre nézve.
Dante: Majdnem - áll fel Dante, majd leemeli a Force Egdét, s a nő elé áll. - Csakis alkalmi munkát kapok, ha érti, mire gondolok.
Trish: Húsz évvel ezelőtt maga vesztette el az édesanyját és a bátyját. A legendás Sötét Lovag, Sparda fia. Dante - tájékoztatta erről a nő.
Dante: Nos - indul a nő felé - Képzelem, hogy a magadfajta hosszú utat tesz meg ezért, és ha minden egyes ide érkezőt megölök, előbb-utóbb végül megütőm a főnyereményt - tartja végül a nőre a kardját.
Trish: Ez esetben - szólt a nő, - használnia kell ezt.
Jobb keze maga mellett, majd villámot ráidézve megragadja Dante Force Edgéjét. Dante-t is megrázza vele, majd kétszer megrúgja, míg az íróasztalra nem esik, majd kardját a mellkasába vágja, miközben szenvedteti a villámokkal. Nevet is.
Trish: Tényleg te volnál a Legendás Sötét Lovag fia? Nem tanított meg a kardforgatásra? - kérdezte, majd a villámokat levéve, a motort vágja Dantéhoz.
Azzal meglőtte a motort, míg az kigyulladva visszarepült a nő felé.
Trish: Ne! - elugrik a földre.
A motor felrobban, a nő pedig Dante felé fordul, aki karddal a mellkasában, s pisztolyokkal a kezében elé áll.
Dante: Már gyermekkoromban is volt hatalmam. Démoni erő folyik bennem.
Trish: Mi... hatalom...- kúszik hátra.
Dante: Te vagy az első személy, aki tud a bosszúmról - húzta ki mellkasából a kardot, majd élével a földbe állította Dante. - Úgy tűnik, közel járok hozzá.
Rászegezi a nőre a fegyverét. Kisebb néma csend után:
Trish: Úgy tűnik - állt fel a nő - De én nem vagyok az ellenséged. A nevem Trish. - Hátat fordít. - Azért kerestelek fel, hogy a segítségedet kérjem ahhoz, hogy az Alvilágot megsemmisítsem.
Dante: Tessék?
A nő leveszi napszemüvegét, majd Dantéra fordítja a tekintetét. Dante meglepődőik, ugyanis a nő kiköpött mása édesanyjának, akiről fényképet tart az iroda íróasztalán.
A következő bejátszás elvezet minket a játék egyetlen helyszínére, a Malett-szigetre.
Trish: Húsz évvel ezelőtt, az Alvilág császára, Mundus feltámadt.
Dante: Mundus?
Trish: Igen. Az ő erejét pecsételte meg Sparda. Ismét az emberek világának irányítását próbálja megszerezni. A kapu kinyitásának előkészületeit a Malett-szigeten kezdte meg.
A következőben Dante és Trish bejutnak a kapun.
Trish: Ennek a szirtnek a tetején van a kastély. Gyerünk, induljunk!
Azzal felugrik a szirt tetejére. Dante utánanézett, arra gondolva biztosan, hogy külön utakon indulnak.
Kék Kő Darab(ok)
Gömb(ök), tárgy(ak)
Pályaadatok
Feladat: Nincs, csak menjünk a bejárathoz.
Felhasználható tárgy: nincs
Boss: nincs
Titkos küldetés: nincs
Kékkő töredék: 1 db
Innentől te veszed kézbe az irányítást. Kezdetben még csak egy kis átvezető pályán indulsz. Dante bordó-fekete nadrágba, felsőbe, ujjas kesztyűbe, csizmába és kabátba öltözve, felszerelkezve természetfeletti erejével, Force Edge kardjával és Ebony & Ivory kifogyhatatlan ikerfegyvereivel vág neki a rád váró veszélyes kalandra. Mielőtt neki vágnáL, tudnod kell, hogy ha használod a fegyvereket, a képernyő bal felső sarkában az élet- (ami zöld és felül van) és a démoni (ez lila és az élet alatt van) erő csík jelenik meg. Ezek a frissen telepített játék kezdetekor rövid - de hogy mivel növelheted, hamarosan megtudod. Ha éppen nem használod a fegyvert, de sérülés ér, akkor is megjelennek.
Na ennyit a rövid beszédről, vágjunk bele, amibe kell. A kapu bezárása után indulj a kastély felé. Oda úton rögtön találsz egy Yellow Orbot (sárga gömböt, amely arra jó, hogyha megölnének, az aktuális játékot ott folytathatod és korlátlan mennyiségűt vihetsz magaddal :D). Tovább egy erkélyt találsz, annak tornyába a játék első Blue Orb Fragmentjét, vagyis Kék kő darabot (44/1). Ezzel ennyi, lépj be a kastélyba.