A Devil May Cry-t négyféle nehézségi szinten játszhatjuk végig. Ha minden nehézséget S Rankra sikerül végigjátszhanunk, extrákat kapunk.
Easy Automatic (Könnyű)
A játék legkönnyebb módja, kezdőknek ajánlott. A még mentéssel nem rendelkező játékot Normal szinten kezdjük, így ha azon a módon a harmadik küldetésig folytatást nyomunk vagy gyógyítjuk magunkat, közben rákérdez a játék, szeretnél-e átváltani, de ezt folytatható onnan is. Ha Normalról egyszer átváltunk Könnyűre, vissza már nem lehet.
Tudnivaló:
- Dante fizikai erejének kezdeti értéke
- Dante minimális sérüléseket szenved el, míg az ellenfelek könnyen leverhetők
- Dante könnyen elsajátíthatja képességeit
- 3 Vital Start és 3 Yellow Orbot viszünk magunkkal az Amulettel együtt
- a Devil Trigger használatakor gyorsabban helyreállnak a sérülések
- a nehezebb szintektől eltérően itt nem lehet nehezebb módra váltani, míg ez a mód nincs kijátszva
- a Devil Trigger mérő 6 egységnyi
- nem jelenik meg Frost, Fetish és Shadow, más kisebb ellenfél ritkábban
- olcsóbban vásárolhatók meg Személyes Tárgyak és fejleszthetők a képességek
- Alastor és Ifrit között válthatunk a harcok alatt
- nem kell a CÉLZÁS-t nyomva tartani ahhoz, hogy tüzelhessünk a lőfegyverekkel
- 2 Kék Gömböt és 4 Lila Gömböt vásárolhatunk az élet- és démoni erő mérők egységének teljes felfejlesztéséhez
- a begyűjtött démoni és lőfegyvereket, a Kék Kő darabkák, elrejtett Vörös Gömbök és teljesített Titkos Küldetések nem érvényesek a Normal nehézségre, azon újra meg kell csinálni mindent. Ám újrajátszáskor a már begyűjtött Kék Kő darabkák helyén ezen a nehézségen Sárga Gömbök gyűjthetők be
- a végigjátszás és a stáblista után megtekinthető a Total Result - rankos értékelés a küldetések során, a teljesített titkos küldetések száma, az újrakezdés, a játékidő és a begyűjtött Vörös Gömbök száma. Ezt megtekinthetjük a Mentett Játék betöltésével.
Normal (Normál)
A még mentéssel nem rendelkező játékot ezen a nehézségen kezdjük. Közepes nehézségű. Ez a mód eltér a Könnyű módtól.
Tudnivaló:
- Dante fizikai erejének kezdeti értéke 1000
- Dante legtöbb képességét nem könnyű elsajátítani
- Dante életerő és démoni erő csíkja rövidebb, támadásai gyengébbek
- Dante nagyobb károkat szenved el, míg ellenfelei nehezebben sebződnek
- megjelenek a kemény fiúk: Fetish, Frost és Shadow
- gyakrabban jelennek meg a kisebb ellenfelek
- csak a CÉLZÁS nyomva tartásával lőhetünk
- a Devil Trigger mérője 3 egységnyi
- a Devil Trigger használatakor lassabban gyógyulunk
- a képességek és a Személyes Tárgyak ára drágább
- 1 Vital Start viszünk magunkkal
- az EASY módon megszerzett démoni és lőfegyverek, a begyűjtőtt Kék Kő darabkákat és a teljesített Titkos Küldetések itt nem érvényesek, mindent előlről kell. Ám újrajátszáskor és a nehezebb szinteken a már begyűjtött Kék Kő darabkák helyén ezen a nehézségen Sárga Gömbök gyűjthetők be.
Kijátszáskor megkapjuk:
- a Hard (Nehéz) nehézségi módot.
Kis démonok és főellenfelek életereje: 100%
Kis démonok és főellenfelek sebzése: 100%
Hard (Nehéz)
A Normal nehézségi mód kijátszásával nyílik meg, ami annál durvább. Dante ebben a módban még hátrányosabb és az ellenfelek még erősebbek.
Tudnivaló:
- még drágábban vásárolhatunk bármilyen tárgyat a Divine Statue-nál
- A Devil Trigger használatával még lassabban áll helyre az életerőnk
- az ellenség még nagyobb kárt okoz, ők minimálisan sebződnek
- az erősebb ellenfelek gyakrabban jelennek meg
- a főellenfeleknek okozott kár a Normal mód 1/3-szorossa. Míg aktív a DT, ez érvénytelen és ugyanolyan kár keletkezik, mint Normal módon
Kijátszáskor megkapjuk:
- Legendary Dark Knight ruhát, vele együtt a Jamato kardot
- Dante Must Die nehézségi mód
- választhatunk Dante és Sparda közül
- a főmenü képernyőjén megjelenik egy opció, ami lehetővé teszi, hogy választhassunk a nehézségek közül.
Kis démonok és főellenfelek életereje: 100%
Kis démonok és főellenfelek sebzése: 250%
Dante Must Die (Danténak meg kell halnia)
A Nehéz mód kijátszásával nyílik meg. A játék legbrutálisabb nehézségi szintje, csak veterán és a képességeket jól megtanult játékosok - és akiknek kötélből vannak az idegei - ajánlott.
Tudnivaló:
- az ellenfelek kegyetlenek és brutálisak. Hatalmas kárt okoznak.
- az ellenfelek saját Devil Trigger fázisba lépnek, így nehezebben sebezhetők meg
- néhány csatának időkorlátja van, mely idő alatt ha nincs legyőzve minden ellenfél, a megmaradt ellenség Devil Trigger fázisba lép és nehezebben győzhetők le.
- néhány szoba Devil Trigger Időzítővel zárt helyiségű szoba még akkor is, ha az Hard módban nem volt.
- a kisebb ellenfelek kevesebb életerővel rendelkeznek, mint a Normal módban
- a kisebb ellenfelek a Hard módon is látott sebzéssel rendelkeznek
- a főellenfelek és a Küklopszok életereje ötször annyi, mint a Hard módon
- a Devil Trigger itt nincs kapcsolatban az életerővel, tehát használatakor egyáltalán nem állítja azt helyre.
- még drágábban vásárolhatunk bármilyen tárgyat a Divine Statue-nál
Kijátszáskor megkapjuk:
- a Super Dante ruhát, mely korlátlan ideig engedi használni a Devil Triggert.
Kis démonok életereje: 90%
Főellenfelek életereje: 250%
Kis démonok és főellenfelek sebzése: 250%
Saját fordítás, lopás esetén Fekete listás vagy