<<< Vissza a Devil May Cry adatlapjára
A Mallet-sziget (マレット島 Mareto Shima) az a sziget, ami Dante első kalandjainak helyszínéül szolgál. Mundus itt akart uralkodni, de tervét Sparda meghiúsította, aki szembeszállt vele és legyőzte.
Sok történet nincs a szigetről, a feudális időkből sem. A szigeten áll egy hatalmas kastély, ahol kezdődik az egész játék. Démonok őrzik, csapdákkal nem nagyon van tele. Sok emelete és földalatti szintjei vannak. A főcsarnokban áll egy szobor Mundus-ról, ahonnan irányit mindent - és innen figyelte Dantét. Bár démontanyának is nevezhető, mégis minden szobában rend van. Korai koncepciós rajzokon szerepeltek különböző szobák és kamrák, mint börtönkamrák és vendégszobák. A kastélyban több, a Tükörvilágba vezető teleport volt.
Amikor a sorozat szülőatyját, Kamija Hidekit megkérdezték a BradyGames egyik interjújában, hova helyezhető a Mallet-sziget földrajzilag, azt mondta: "Közel az alvilághoz és ha el kellene helyezni a térképen, elvesztené a rejtélyét és minden éjjel változtatná a helyét és váratlan helyeken tűnne fel".
A Devil May Cry-ban
Dantét Trish hívja el erre a szigetre, ahol Sparda egykori nagyura, Mundus készül átjárót nyitni a démonok és emberek világa között. A maga módján átküzdi magát a kastély rejtélyein és veszélyein, ajtókat nyit és a tetőkre is feljut, hogy eljusson Mundus-ig. Megküzd többek között Phantommal a katedrálisban és a tetőkön, Grifonnal a kertben, a hajón és a koloszeumben, Nelo Angeloval a hátsó kertekben, a sziget túloldalán, majd egy nagy teremben, Nightmare-el a katedrálisban, egy hátsó kertben, majd az alvilágban, végül Mundus-szal nézz szembe, Trish-el pedig egy a hangárban talált repülőgéppel elmenekülnek a szigetről, mielőtt velük együtt pusztul el.
A sziget térképe
A játékot a Devil May Cry irodában kezdjük, de a kastélyban zajlik le a játék. Folyosók, könyvtár, hálószobák, emeletek, földalatti labirintusok, csatornák és az udvarokra is ki lehet jutni. Vannak szobák, amik el vannak zárva és felfedezhetők titkos járatok vagy olyan elrejtettek, amiért körbe kell valahova menni.
A katedrális a hangárból kijött folyosó végén a könyvtár után található, ami onnan egy másik ajtón ki a hídhoz vezet. Itt küzdünk meg a játék első főellenfelével, a pók-skorpió keresztezett Phantommal. Ugyanakkor itt szerezhetjük meg a Pride of Lion emblémát. Amikor később visszatérünk a kastélyba, néhány ajtó eltűnik, mint a toronyba vezető járat. Nightmare ekkor jelenik meg, aki csak a sötétben mutatkozik, de fény hatására menekül.
A katedrálisból kijőve jutunk a hosszú lebegő hídhoz, ahol később a Tükör Világba is el lehet jutni. Amikor először kijövünk a hídra, át a túloldalra, még egy nagy tükör sincs ott. Amikor megvizsgáltuk a kis erkély közepét és indulnánk vissza, letörik alattunk a híd és belezuhanunk a vízbe, ahonnan a Sargassok legyőzésével juthatunk ki. Akárhányszor megpróbálunk később a törött peremeken átjutni, lezuhanhatunk, ha nem ugrunk el gyorsan a következőre.
Miután sikerült a kastélyban a felvonó hidat leengedi, onnan a kertbe juthatunk le, bár a híd magától visszaemelkedik. A kerten keresztül bejuthatunk a kolosszeumba, egy zárt ajtó miatt körbe kell járni a szigetet. Az udvar első részében szerezhetjük meg Ifritet és küzdhetünk meg Griffonnal. A kolosszeum zárva, tovább kell menni azért, ami először a még másik két ajtót nyitja. Az udvar után egy köddel belepett erdőbe, egy kisebb térre, majd a ködkanyonba jutunk. Ezután egy üvegházba, ahol másodszor kell megküzdeni Nelo Angeloval.
Ezután jut el Dante a szellemhajóhoz, ami bár használhatatlan, romokban hever, itt szerez meg egy kulcsot, de aztán a hajó elindul. Amint partot ér, eljut egy tüskés kamrába, onnan a vízeséshez, a hegyekbe, míg eljut ahhoz a zárt ajtóhoz, ami az udvarban nem lehetett kinyitni, vagyis a másik oldalon nyitható volt. Itt bejut a megszerzett kulcsokkal a kolosszeumba, megküzd Griffonnal, s miután szemtanúja volt annak, hogy Mundus kivégzi, lejut a földalatti kis kamrába, ahol megszerez egy olyan kulcsot, amivel aktiválja a hidat és visszajut a már sötétségbe borult kastélyba.
A sötétségbe borult kastélynak katedrálisában megküzd Nightmare-el, bejut a Tükörvilágba, ahol megszerzi az Alvilág kapuját nyitó Bölcsek Kövét és legyőzi utoljára Nelo Angelot - ekkor tudta meg ráadásul, hogy ő a testvére, Vergil volt. Legyőzve többek között a kisebb ellenfeleket, Phantomot és Griffont, odalent még több rémség és veszély vár rá, de még egyszer, utoljára leszámol Nighmare-el végleg. Női társa Trish ráadásul ellene fordult, ennek ellenére mégis megmentette egy majdnem rázúdult sziklatömb elől. Azért tette, mert Trish hasonlít Dante meggyilkolt édesanyjára, az ember Evára.
Eljutva végül a nagy terembe találkozik apja egykori vezetőjével és Trish-t is ott találja eszméletlenül. Mundus megsebzi. Amikor még egyszer megtámadná, Trish feláldozva magát megmenti. A nő holtan esik a földre, ezután Dante és Mundus megküzdenek az alvilág egy másik részében. A halott Trish-nél hagyva az amulettet és egyik kardját, a Spardát menekül a szigetről, mielőtt az elpusztul. A hangárig jut, de onnan bezuhan a csatornákba és utoljára megküzd Mundus-szal. Trish visszatér, átadja erejét, majd legyőzi végleg. Ezután sikeresen és időben kijutnak a szigetről, ami végül elpusztul.
Saját fordítás, lopás esetén Feketelistás vagy
|